Catalunya guanya el triple d’ocupats que Madrid gràcies a la Setmana Santa
Catalunya va ser la tercera comunitat autònoma que més ocupació va generar en termes absoluts aquest mes d’abril respecte al conjunt d’Espanya, només per darrere de les illes Balears i Andalusia. La campanya turística de Setmana Santa va marcar territorialment la distribució dels nous ocupats, amb bons resultats a les illes i el Llevant, davant els escassos registres de l’altiplà central, segons les dades publicades aquest dijous pels Ministeris de Treball i Seguretat Social.
Aquesta lògica es va reproduir a Catalunya i, mentre Girona i Tarragona van créixer totes dues al 3,1% en ocupació, Lleida va retrocedir un 0,8% i Barcelona –amb un mercat turístic diferent– es va anotar un avenç del 0,5%. «El món del treball a Catalunya continua mostrant una gran solidesa, malgrat la inflació, la guerra d’Ucraïna i la falta de subministraments. [...] Podem projectar un futur optimista», ha declarat el secretari de Treball de la Generalitat, Enric Vinaixa.
Notícies relacionadesComunitats com Madrid, per exemple, van registrar números bastant discrets per a la seva mida econòmica. Si Catalunya va guanyar 32.421 ocupats –el seu millor abril des del 2017–, la capital d’Espanya amb prou feines va sumar 8.896 nous afiliats a la Seguretat Social. El creixement de l’ocupació va ser unànime i totes les autonomies van registrar un saldo positiu d’ocupats.
Quant a l’atur, Catalunya va posar fi a l’apatia que l’havia caracteritzat en aquest indicador durant els dos mesos precedents i va registrar un descens de 6.788 persones respecte al març, i la xifra total d’aturats a les quatre províncies catalanes es va situar en 364.698 persones. És la més baixa des de l’abril del 2009. En l’àmbit territorial, Catalunya va ser la quarta autonomia on més va baixar l’atur en termes absoluts, superada per les Balears, Andalusia i Madrid.
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Radiografia de la vulnerabilitat BCN va arribar al novembre al rècord de 1.784 persones dormint al carrer
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- "No vull que em cuidi la meva filla"
- Hipòtesi de la fuga Catalunya només disposa d’un gran laboratori on es treballa amb virus de pesta porcina i està situat al costat de Collserola
- Crisi sanitària El Govern sospita que el brot de pesta porcina podria haver sortit d’un laboratori
- Després de successius furts en anys anteriors Detingut un jove a Terrassa per robar el Nen Jesús del pessebre
- Negociació en marxa ERC i Comuns pressionen perquè es mantingui la rebaixa del 50% dels bitllets de transport
- Plataformes Netflix compra Warner Bros per 82.700 milions i signa l’operació més gran de la història de l’entreteniment
