Resultats empresarials

Bimbo supera les previsions i bat el seu rècord de vendes en el primer trimestre

  • La firma guanya més de 4.600 milions de dòlars i obté un benefici net de 223 milions, un 10,4% més, quan s’estimava una caiguda del 37%

Bimbo supera les previsions i bat el seu rècord de vendes en el primer trimestre
2
Es llegeix en minuts
EFE

L’empresa Bimbo va superar les estimacions de vendes del primer trimestre d’aquest any a l’assolir els 93.321 milions de pesos (més de 4.600 milions de dòlars), un 17,7% més respecte al mateix període del 2021. Segons els resultats presentats davant la Borsa Mexicana de Valors (BMV), el grup Bimbo va obtenir uns beneficis nets de 223 milions de dòlars, un augment del 10,4%. Aquests resultats estan molt per sobre del que esperaven els analistes, que havien estimat un augment de les vendes del 10% i una caiguda del 37% en els beneficis nets.

El president del Consell i director general de Bimbo, Daniel Servitje, va explicar que l’empresa va tenir un «gran començament d’any». «L’acompliment en les vendes netes va ser excepcional; es va assolir un nivell rècord per al primer trimestre i es va guanyar participació de mercat en múltiples categories», va assegurar Servitje en l’informe que es va remetre a la borsa mexicana.

Notícies relacionades

Els bons resultats s’expliquen per l’augment de les vendes i dels preus en tots els mercats. La pujada dels preus a Mèxic va motivar que les vendes augmentessin un 19,5% amb un bon acompliment dels ‘snacks’ salats, els pastissets, el pa dolç, el pa de motlle, les galetes i la confiteria. L’augment de les vendes a Amèrica del Nord va ser del 17% gràcies als productes de les categories de brioixeria, pa dolç i ‘snacks’.

Els bons resultats del primer trimestre de Bimbo es produeixen un dia després que l’empresa mexicana anunciés la venda del seu negoci de confiteria, Ricolino, a l’empresa Mondelez International per 1.329 milions de dòlars. L’empresa va indicar que aquesta decisió «estratègica permetrà a Grup Bimbo, d’una banda, convertir-se en un líder global més fort en aliments basats en grans, i de l’altra, concentrar-se en les seves indústries de panificació i snacks». Per la seva part, a Mondelez, empresa líder mundial en ‘snacks’, aquesta operació «li permetrà duplicar la mida del seu negoci a Mèxic i ampliar la seva presència en el segment de confiteria, i li brindarà també un atractiu punt d’entrada a la categoria de xocolates al país». Amb uns 500 milions de dòlars en vendes netes el 2021, Ricolino és un «jugador líder en la categoria de confiteria a Mèxic», té al voltant de 6.000 col·laboradors i quatre plantes que distribueixen els seus productes a través dels seus centres de vendes mitjançant diversos canals i diverses marques.