OCDE
La guerra d’Ucraïna reduirà un punt de PIB al creixement mundial en un any
L’impacte econòmic del conflicte afectarà més Europa per la seva alta dependència energètica de Rússia
La guerra d’Ucraïna podria reduir el creixement de l’economia mundial en un punt percentual durant el primer any i augmentar la inflació prevista en 2,5 punts, segons l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), si els efectes del conflicte bèl·lic sobre els mercats de l’energia i financers perduren.
Aquest impacte en l’economia mundial serà particularment important a Europa, per l’alta dependència energètica del gas i el petroli rus.
En un informe publicat aquest dijous, l’OCDE ha detallat que a la zona euro el conflicte restarà 1,4 punts al producte interior brut (PIB); mentre que als Estats Units caurà al voltant de 0,9 punts. Per la seva banda, l’economia russa –que s’enfronta a la seu possible primera fallida o ‘default’ en més d’un segle– patirà una caiguda del 10%.
- Guerra a l’Orient Mitjà L’Iran envia una nova proposta als EUA per desbloquejar les negociacions
- Radiografia de la TEC (IV) La Núria, tractada amb electroxocs: «M’és igual haver perdut memòria, jo el que volia és estar bé»
- Guia i consells On es concentra més el pol·len de plàtan d’ombra a Barcelona i com protegir-te en plena temporada d’al·lèrgies
- Augment de la temperatura Catalunya registra el mes d’abril més calorós des que hi ha registres
- En unes jornades a la UB Joan Manuel Serrat, contra l’edatisme: «Prescindir dels vells no és només un acte criminal i imbècil, és com cremar els llibres»
