Mobilitat elèctrica
Aplicacions: el ‘mercat’ de l’electromobilitat
Analitzem les aplicacions que han aparegut al mercat per facilitar el moment de la recàrrega, la majoria d’únic proveïdor.
Poder carregar el vehicle elèctric s’ha convertit en la prioritat de tots els seus usuaris, més enllà fins i tot del disseny i les prestacions dinàmiques. Espanya continua en bolquers pel que fa a infraestructures, però a poc a poc apareixen nous actors per ajudar a superar aquesta barrera psicològica, l’ansietat que provoca veure que el cotxe s’està quedant «sec». El problema és que en la majoria de casos es llancen aplicacions desenvolupades exclusivament per al proveïdor del servei i això obliga a portar a l’smartphone una infinitat d’‘apps’. Algunes són agregadors, molt útils, però no tots serveixen per operar i tan sols mostren la ubicació de les estacions de recàrrega.
L’aposta pel cotxe elèctric passa per aconseguir una unificació més gran de solucions i també de funcionalitat. A més, els preus de recàrrega varien segons el proveïdor i la zona, cosa que la converteix en una veritable aventura d’estratègia, càlcul i paciència, molta paciència. Compte, no oblidin registrar-s’hi.
Hi ha proveïdors que proporcionen energia de forma gratuïta, però són pocs, i solen venir de la mà de les corporacions municipals i/o autonòmiques. L’univers és enorme i cada vegada en surten més a l’espera d’aconseguir veritables agregadors que donin servei a tots. Això sí, mentrestant cal descarregar-se les aplicacions. Aquí en van algunes.
AMB Electromobilitat
Aplicació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Geoposiciona els punts de recàrrega (actualment gratuïts... per poc temps), registra els usuaris i permet l’operació de reserva i activació dels punts. Fàcil d’utilitzar i d’activar. Molt demandada.
Charge Map
Aplicació de localització de punts de recàrrega. Disposa d’una oferta de 270.000 punts de recàrrega a tot Europa. Informa de les característiques del punt, la seva potència, els seus connectors, així com els preus. El pagament es pot fer amb el Chargemap Pass.
Charge and Parking
Ubica els carregadors als aparcaments adherits a l’aplicació. Ens informa de la potència de recàrrega, els preus i es pot reservar. També inclou un planificador. Es poden afegir punts particulars per part dels usuaris i compartir-los.
Easy Charger
Després de registrar-se a l’‘app’, l’usuari haurà d’introduir un mitjà de pagament. Es localitzen els punts de recàrrega pròxims i des de l’aplicació s’activa l’operació de manera senzilla i pràctica. Durant la càrrega es pot veure el temps i el percentatge de bateria.
Electromaps
És una de les aplicacions lliures de referència. Vaja, obligat portar-la al mòbil. Un 95% dels conductors la utilitzen. Localitza els punts de recàrrega (alguns de gratuïts) i la seva activació. Gestiona i permet el pagament independentment del proveïdor.
EV Charge
És una plataforma de recàrrega a la qual estan adherits, entre altres, l’Associació Catalana de Municipis. Permet gestionar la localització dels punts (alguns de gratuïts) i activar-los fàcilment. Avisa del consum i del final de la recàrrega del vehicle.
Ionity
Aquesta xarxa de punts de recàrrega europea està formada per BMW Group (BMW, MINI i Rolls-Royce), Daimler (Mercedes-Benz i Smart), Ford, Kia, Hyundai, Audi, Volkswagen i Porsche. Localitza, activa el punt i cobra a l’usuari. Les seves tarifes són elevades.
Nextcharge
Aquesta aplicació permet localitzar els punts de recàrrega a nivell mundial. Ve associada a diversos proveïdors, com Iberdrola, Ionity o EVBox, entre d’altres. Es pot gestionar el pagament i funciona com a agregador de punts de diverses companyies diferents.
Plugshare
Ofereix informació de la ubicació de punts de recàrrega i tipus d’instal·lació. També informa si és punt de pagament o gratuït. Molt útil com a cercador tot i que no permet l’operació de pagament, que s’ha de realitzar a través del proveïdor del punt.
Notícies relacionadesTesla
Va ser de les primeres marques a desenvolupar la seva pròpia aplicació per donar servei als seus clients. Per ara, a Espanya, només funciona per localitzar, carregar i pagar els cotxes de Tesla. La companyia estudia al nord d’Europa obrir els punts a altres usuaris.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Veu en expansió Júlia Colom: «Fora d’Espanya no hi ha problema per fer una música ultralocal i aquí això encara s’ha de veure»
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Eleccions a la Gran Poma Zohran Mamdani, favorit a alcalde de Nova York: cinc claus del seu ascens meteòric i el desafiament per a Trump i l’aparell demòcrata
- Futbol Lamine Yamal anuncia la seva ruptura amb Nicki Nicole: «No ha sigut per cap infidelitat»
