Ocupació
Calviño, optimista després de les dades de l’EPA: «La perspectiva és positiva»
La vicepresidenta primera destaca que «també va millorant la qualitat de l’ocupació», que diu que ha de ser l’objectiu «de cara al futur»
La vicepresidenta d’Afers Econòmics, Nadia Calviño, ha assegurat aquest dijous que les «espectaculars» dades d’ocupació revelades per l’Enquesta de Població Activa (EPA) permeten «començar amb bon to l’any 2022 i una perspectiva econòmica positiva».
En una entrevista a RNE, Calviño ha remarcat que les dades d’atur i afiliació de l’EPA són les millors des d’abans de la crisi financera malgrat la pandèmia i els problemes en la cadena de subministrament, una evolució positiva que sembla mantenir-se al gener. Ha afegit que «també va millorant la qualitat de l’ocupació», que ha de ser l’objectiu «de cara al futur», com demostren les dades d’ocupació femenina, a temps complet o de llars amb tots els membres a l’atur.
Per la ministra, aquesta bona marxa del mercat de treball «dona una base» per aturar-ne els problemes estructurals mitjançant la reforma laboral, que confia que es convalidi amb ampli recolzament parlamentari. «Em resulta molt difícil entendre que hi hagi qui digui que s’oposarà» a un acord subscrit per empresaris i sindicats, ha resumit, perquè és la reforma «que Espanya necessita».
Notícies relacionadesLa vicepresidenta ha desvinculat la convalidació de la reforma laboral de la negociació de pujada del salari mínim, que no ha volgut quantificar perquè és el moment d’«escoltar els agents socials».
Tampoc ha avançat si es revisen les previsions macroeconòmiques, tot i que ha insistit que el 2021 el creixement ha anat de menys a més i que aquest serà «fins i tot més intens» el 2022 gràcies als fons europeus, que ha defensat davant la campanya de crítiques del PP, que «no té ni cap ni peus».
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- Sánchez agita el debat de les pensions amb ajudes a les dones
- per terra i aire Vídeo de com un gos policia deté un lladre de cotxes a Califòrnia
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
