Retallada de producció
Les fàbriques espanyoles van deixar de produir 724.000 vehicles per la covid i la crisi dels xips
El 2021 es van acoblar 2,09 milions d’unitats, un 7,5% menys que el 2020 i un 25,6% menys que el 2019.
Es calcula que a les plantes automobilístiques nacionals es van treballar prop de 44 milions d’hores menys que fa dos anys,

L’impacte provocat pel coronavirus (amb les consegüents mesures de reducció de la mobilitat) i la crisi de proveïment de semiconductors van provocar l’any passat una reducció de producció d’uns 724.000 vehicles a les plantes espanyoles, segons fonts de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac).
La producció de vehicles a Espanya va arribar a un volum de 2,09 milions d’unitats durant l’any passat, cosa que implica una disminució del 7,5% en comparació amb el 2020 i del 25,6% respecte als 2,82 milions d’unitats fabricades el 2019. «La crisi dels microxips, juntament amb el context de crisi econòmica derivada de la pandèmia, ha provocat que, durant l’últim any s’hagin registrat uns nivells de producció de vehicles fins i tot inferiors als obtinguts el 2020, un període ja per si mateix molt negatiu pels tancaments de fàbriques durant dos mesos», han assenyalat en una nota des d’Anfac.
Menys hores treballades
La reducció dels nivells de producció suposa que durant l’any passat es van treballar entorn de 44 milions d’hores, una cosa que segons la patronal de l’automòbil «el sector ha pogut gestionar conjunturalment aplicant mesures de flexibilitat». El 2021 es van fabricar a Espanya 1,66 milions de turismes i tot terrenys, un 7,7% de retrocés interanual. Quant a vehicles comercials i industrials es van produir 435.959 models, un 6,8% menys.
Notícies relacionadesEl desembre va ser un mal mes i les fàbriques espanyoles només van produir 147.404 vehicles, cosa que representa un 25,1% menys. Si ens fixem en el tipus de vehicle, la producció mensual de turismes i tot terrenys va caure un 28,6% el mes passat, amb 112.501 unitats, i la de vehicles comercials i industrials es va contraure un 10,9%, amb 34.903 unitats.
L’exportació també se’n va ressentir i les factories espanyoles van tramitar fora del territori nacional 1,82 milions de vehicles, cosa que representa una caiguda del 6,7%. Al desembre, l’exportació va baixar un 26%, fins a 127.785 unitats.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Un estranger estalla amb l'estil de vida d'Espanya: "Les persones amb un sou de 1200 euros ja no poden viure bé"
- Empreses La venda del 33% de Planeta dels Lara García s’encalla
- Consell Executiu Catalunya redueix un 95% l’impost de successions al camp per facilitar el relleu generacional
- MACROECONOMIA L’FMI torna a revisar a l’alça el creixement d’Espanya per al 2025 fins al 2,9%
- Investigació d’IrsiCaixa Una vacuna de Can Ruti potencia la resposta immunitària en càncer de bufeta no invasiu, segons un estudi