Mobilitat urbana
La UPC i Carnet desenvolupen un vehicle autònom per a la logística d’última milla
Aquest prototip d’1,7 metres de longitud pot circular a una velocitat màxima de 20 km/h i fins i tot pujar i baixar escales.
L’ADD de la UPC i Carnet es provarà aquest any en entorns reals a Esplugues de Llobregat, Hamburg i Debrecen, Hongria.
Un equip de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Carnet, el ‘hub’ de recerca de la mobilitat del futur coordinat pel Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT-UPC) i fundat per la mateixa universitat, Volkswagen Group Research i Seat el 2014, han presentat un vehicle autònom de repartiment (ADD) per proposar una solució per a la logística d’última milla, la més costosa per a les empreses de repartiment i la responsable, segons el comunicat, del 20% de la pol·lució de les ciutats.
L’ADD de la UPC i Carnet és un prototip de vehicle autònom capaç de circular a un màxim de 20 quilòmetres per hora i de pujar i baixar escales de fins a 20 centímetres d’altura. Mesura només 1,7 metres de llarg, per 1,1 metres d’ample i un metre d’alt. Aquest vehicle és el resultat d’un projecte que va arrencar el 2017, finançat per Volkswagen Group Innovation, amb un estudi teòric després del qual es va conceptualitzar el vehicle. El prototip es va començar a dissenyar el 2018 i fins ara s’ha treballat en la plataforma funcional, la carcassa exterior i el servei d’entrega de béns. El 2019 es va definir el sistema de comunicació entre l’ADD, les persones usuàries i la ciutadania.
Actualment, l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial, liderat per Alberto San Feliu, professor i investigador, treballa en els sensors del robot. Durant aquest any, l’ADD es posarà a prova en tres entorns reals, començant per Esplugues de Llobregat i culminant a Hamburg, Alemanya, i Debrecen, Hongria. Aquestes activitats es portaran a terme en el marc del projecte Logismile, finançat per l’EIT Urban Mobility, una iniciativa de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia.
Millorar la congestió i la qualitat de l’aire
Notícies relacionadesA més de les tasques de repartiment, l’ADD podria tenir altres usos. Segons la UPC, aquest vehicle «també podria analitzar la qualitat del paviment i de l’aire i, gràcies a les dades procedents dels seus sensors». Tot i així, l’objectiu principal d’aquest tipus de vehicles seria contribuir a la descongestió de les vies urbanes en un context de creixement del comerç electrònic i de canvis estructurals a les cadenes de subministrament amb models com el ‘just in time’ o l’‘stock zero’ guanyant adeptes.
A més des de la UPC argumenten que l’escassetat de places de càrrega i descàrrega de vehicles comercials i les normatives urbanes provoquen que les empreses logístiques assumeixin un cost molt elevat en la logística d’última milla, que s’emporta un 40% del total dels costos del transport. La universitat exposa que el desplegament de models com l’ADD permetria redistribuir aquests costos per optimitzar el servei i guanyar eficiència.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Gastronomia assequible Barcelona bona i barata: Bar Restaurant Veracruz, escudella cada dia i cuina catalana tradicional a l’Eixample
- Catalunya aprova la fusió de les ciències al batxillerat
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Viatges del president. Entre el 1993 i el 1996 Almenys vuit vols a l’avió privat d’Epstein
- El president presumeix de les bones xifres d’aquest any
- Els empresaris demanen altura de mires per obtenir la governabilitat
- Últim Consell Executiu de l’any El Govern promet "deixar-se la pell" a aprovar nous pressupostos
- Els socis ERC i Comuns reclamen els acords pendents
- Ressaca electoral Guardiola inicia les negociacions per formar Govern "sense línies vermelles"
