AUTOMOCIÓ

Les matriculacions del Grup Renault van caure un 4,5% el 2021

  • La crisi de semiconductors va llastar les vendes del Grup Renault el 2021, que van assolir les 2,82 milions d’unitats, un 4,5% menys.

  • Espanya va ser el setè mercat principal del grup per volum al comptabilitzar 115.543 unitats, cosa que suposa una quota de l’11,4% al mercat nacional.

Les matriculacions del Grup Renault van caure un 4,5% el 2021

Feed

2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Valor abans que volum. Aquesta és la màxima del Grup Renault des que Luca de Meo, el seu conseller delegat, va presentar Renaulution, la seva estratègia per reposicionar les marques que el conformen, Renault, Lada, Dàcia i Alpine, i per reorientar el negoci cap a la creació de valor per cada unitat, en comptes de buscar el volum de vendes més gran possible. El 2021, el consorci francès va matricular, 2,69 milions de vehicles, un 4,5% menys respecte al 2020, quan van superar les 2,82 milions d’unitats.

L’escassetat de semiconductors va ser el llast més gran per a Renault, que va veure com la firma del rombe va ser l’única de les quatre que va vendre menys respecte a l’any passat. Així, la marca Renault va assolir les 1,69 milions d’unitats, xifra que suposa un retrocés del 5,3%, mentre que Dàcia va matricular 537.095 cotxes, un 3,1% més, i Lada les 385.208, un 0,3% més. Alpine, que el 2021 va rebre un fort impuls de màrqueting al donar el nom a l’equip de Fórmula 1 del grup, va millorar un 74,1% fins a les 2.659 unitats. Es pot recordar que Alpine només ven un cotxe, el A110.

França va ser, com de costum, el mercat principal per al Grup Renault, acumulant 521.710 unitats en el total de l’any, cosa que suposa una quota del 24,9% sobre el total del mercat francès. Rússia, gràcies a l’impuls de Lada i del nou SUV Arkana, es va posicionar com el segon mercat principal per al grup amb 482.264 unitats, i ha arribat a una quota de mercat el 28,8%. Alemanya va ser el tercer mercat més important per a Renault amb 177.795 unitats i una quota del 6,1%. Espanya va ser el setè mercat més gran del grup francès, amb 115.543 unitats i una quota de l’11,4%.

Pel bon camí

Notícies relacionades

Malgrat la caiguda, des del Grup Renault traslladen un missatge positiu conforme amb el seu objectiu de generar més valor per unitat venuda. En aquest sentit, el consorci confirma en un comunicat que «la política de vendes iniciada el tercer trimestre del 2020 està provocant un increment de la quota de vendes dels canals del mercat més rendibles». Segons la companyia, el 2022 Renault millorarà en termes d’ingressos nets per vehicle.

Renault també va destacar el bon rendiment comercial de la seva gamma E-Tech de vehicles 100% elèctrics i electrificats, siguin híbrids o híbrids endollables, que el 2021 van arribar a una quota del 30% sobre el total de les vendes de la marca, millorant des del 17% del 2020. Segons Renault, les variants electrificades del Clio i el Captur van ser els models més exitosos de la gamma E-Tech l’any passat, mentre que el 56% de tots els Arkana venuts pertanyen a la versió híbrida.

Temes:

Cotxes Renault