‘Kit digital’

Així és el test per obtenir el bo digital per a pimes i autònoms

Algunes preguntes del qüestionari d’autodiagnòstic per conèixer el nivell de digitalització de les empreses

Així és el test per obtenir el bo digital per a pimes i autònoms
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Red.es ha obert aquesta setmana el termini de registre per a les empreses que desitgin actuar com a agents digitalitzadors en el programa ‘Kit digital’, amb l’objectiu d’impulsar l’ús de la tecnologia de les pimes amb fons públics. L’entitat pública ha obert un apartat a la seva web per sol·licitar l’adhesió al programa, que en la seva totalitat està dotat de 3.067 milions d’euros. Fins ara, 21.000 pimes i autònoms han completat l’autodiagnòstic que realitza el portal per recomanar solucions i la pàgina web d’Acelera Pyme ha rebut 1,2 milions de visites i compte amb més de 30.000 empreses registrades, segons un comunicat.

Aquest autodiagnòstic es realitza a través d’un test que avalua el nivell digital amb què compta l’empresa o persona sol·licitadora en els diferents àmbits del seu negoci i per a això pot obtenir-se quatre resultats: molt baix, baix, alt o molt alt. Després de la qualificació, l’Administració valora, en funció dels resultats, la necessitat d’ajudes que l’esmentada pime o autònom té en aquell moment. A més d’obtenir informació de si té carències o la necessitat de reforç que pugui necessitar alguna de les seves àrees.

Aquestes són algunes de les preguntes del test:

  • ¿Disposes en la teva organització de mesures de seguretat per a les TIC?

  • ¿Quina és la velocitat de descàrrega màxima contractada de la teva connexió a internet?

  • ¿Disposa la teva organització d’un perfil en alguna xarxa social?

  • ¿Utilitzes un CRM que permeti organitzar i gestionar els processos relacionats amb els teus clients?

  • ¿Quin és el percentatge mitjà de la teva plantilla que compta amb un dispositiu electrònic i utilitza internet?

Altres requisits

S’espera que la primera convocatòria s’obri al febrer i estigui dotada de 500 milions d’euros per a les empreses d’entre 10 i 49 empleats. Entre els requisits necessaris per a agents digitalitzadors, hi ha estar al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i no estar en situació de crisi, tenir el domicili fiscal i centre de prestació de les activitats en la Unió Europa, o haver arribat a un determinat nivell de facturació, entre d’altres.

Entre les àrees en què podran prestar serveis figuren la presència a internet, creació o manteniment de pàgines web, gestió de xarxes socials, oficina virtual, automatització de processos o factura electrònica.

Notícies relacionades

Amb l’objectiu de facilitar a les pimes i els professionals autònoms l’accés a les ajudes, els agents digitalitzadors adherits podran col·laborar en les tasques de sol·licitud i actuacions de control que se’n derivin. A més, seran ells els que presentin tota la documentació justificativa i els que rebin el pagament del bo digital cedit pel beneficiari, una vegada s’hagi acceptat la seva justificació amb una línia finançament de fins al 100% amb l’Institut de Crèdit Oficial (ICO). Fins ara, les operadores de telefonia han sigut les companyies més actives a l’hora de posicionar-se de cara a convertir-se en agents digitalitzadors amb l’ús dels fons. 

EUROPAPRESS_EPC