Empreses

TravelPerk tanca una ronda de 100 milions d’euros i es converteix en unicorn

L’agència de viatges de negocis ‘online’ amb seu a Barcelona incorpora l’expresidenta de Booking a la seva junta

zentauroepp48189965 barcelona 17 05 2019  entrevista a avi meir  cofundador y co190524204240

zentauroepp48189965 barcelona 17 05 2019 entrevista a avi meir cofundador y co190524204240 / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Només 12 dies de 2022 i l’ecosistema emprenedor barceloní està ja de celebració: TravelPerk ja és unicorn. L’agència de viatges de negocis ‘online’ acaba de tancar una ronda d’inversió de 115 milions de dòlars (una mica més de 100 milions d’euros), una xifra que li dona pas directe a la selecta lliga d’empreses emergents de base tecnològica que han assolit una valoració superior als 1.000 milions de dòlars, on ja figuren Glovo o Wallbox. En concret, amb aquesta última injecció de capital, la ‘start-up’ amb seu a Barcelona passa a valer 1.300 milions de dòlars (1.100 milions d’euros, aproximadament).

Amb aquesta operació, l’empresa incorpora a més al seu capital i a la junta d’accionistes l’expresidenta i directora executiva de Booking, Gilian Tans, i l’inversor amb experiència en empreses com Airbnb o Kayak, Joel Cutler.

«Assolir l’estatus d’unicorn és tant un somni com una gran fita per a tots els emprenedors, i ho hem aconseguit gràcies a l’esperit rebel, la determinació i l’empenta de la nostra gent», reflexiona el cofundador i director executiu de TravelPerk, Avi Meir.

Aquest mateix emprenedor explicava aquest dimecres en un fil de Twitter que la clau perquè una empresa del sector dels viatges hagi aconseguit reposicionar-se d’aquesta manera enmig d’una crisi sanitària ha sigut desenvolupar eines per organitzar esdeveniments en clau pandèmica, adquirir fins a quatre empreses competidores i invertir a continuar afegint usuaris per a la seva plataforma.

«Teníem clar que la gent necessita connexions humanes, així que continuem afegint clients a la nostra plataforma: no era el camí més obvi el juny del 2020, però ara els nostres ingressos són quatre vegades els d’abans de la covid», aprofundeix Meir.

Viatges sostenibles i més oferta

Notícies relacionades

Precisament, el que destaca de TravelPerk la fins fa poc directiva de Booking és que hagi reforçat la seva posició de lideratge en els últims dos anys, en temps especialment difícils per a la indústria de viatges. «Són innovadors i han pogut anticipar i abordar les necessitats canviants dels seus clients a través d’importants adquisicions, noves entrades al mercat i dissenys de productes», afirma Tans.

L’objectiu d’aquesta agència de viatges ‘online’ amb els 100 milions acabats d’aixecar és «impulsar encara més els viatges sostenibles» i «expandir l’oferta de productes per satisfer les noves necessitats de les pimes».

Temes:

Empreses