cotxes elèctrics

Nissan Ariya, la nova era de l’electrificació

  • Amb l’Ariya, la marca de Yokohama entra en la nova era. Aquest tot terreny estrena filosofia de disseny i estarà disponible amb dues opcions de bateria, dos sistemes de tracció i cinc opcions de potència.

Nissan Ariya, la nova era de l’electrificació
2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Nissan Ariya és el primer elèctric de la nova era de la marca, que ja va ser pionera en electrificació amb el Leaf, encara un dels elèctrics més venuts al món. Amb l’Ariya, la firma de Yokohama inicia un pla de transformació anomenat Nissan Next, sota el qual arribaran 12 nous cotxes i amb el qual volen vendre més d’un milió d’unitats de cotxes electrificats per a l’exercici fiscal 2023.

L’Ariya és un tot terreny cupè que estrena estèticament la filosofia de disseny futurisme atemporal, que aposta per la fluïdesa i la senzillesa per crear un cotxe elegant i atractiu. Al frontal destaca un enorme escut que substituirà la tradicional graella de Nissan amb un patró tradicional japonès kumiko. Aquest element té dues funcions, una estètica i una altra de protecció per a l’arsenal de càmeres i sensors que el vehicle ofereix per als sistemes de conducció autònoma. De perfil destaca la línia del sostre, que cau des del pilar A fins a l’aleró posterior, les seves llantes de 19 polzades i un pilar C molt inclinat que dona pas a una part posterior en la qual els fars, units per una franja negra, prenen el protagonisme.

Mesura 4,59 metres de llarg, 1,85 d’ample i 1,66 d’alt. La distància entre eixos, de 2,77 metres, promet una gran habitabilitat en un interior coherent amb l’exterior i en el qual també s’aposta per la simplicitat. El ‘tablier’ mostrarà un aspecte molt net amb dues pantalles de 12,3 polzades i pocs controls físics. El seu Head-Up Display, segons la marca, serà dels més grans del segment.

Notícies relacionades

Mecànicament s’oferirà amb un o dos motors elèctrics, per a la versió e-4orce, i dues opcions de bateria, de 63 kWh i 87 kWh per a 360 o 500 quilòmetres d’autonomia, respectivament. Quant a la potència, tindrà 217 CV o 242 CV de potència segons la bateria en la versió amb un sol motor, o 278 CV i 305 CV en l’opció de dos motors. La seva autonomia en les variants de tracció total es reduirà fins als 340 o 460 quilòmetres segons la bateria. A més, Nissan preveu una cinquena versió anomenada e-4orce 87 kWh Performance amb fins a 394 CV i 600 Nm de parell màxim instantani, capaç d’accelerar de 0 a 100 km/h en 5,1 segons, amb una autonomia de 400 quilòmetres. La bateria es podrà carregar amb fins a 130 kW de potència.

Entre la seva tecnologia d’assistència a la conducció, disposarà de la funció ProPilot i la de ProPilot Park per aparcar automàticament. Així mateix, permetrà la conducció amb un sol pedal, frenada d’emergència i detector d’angle mort. L’Ariya disposarà d’integració total amb els telèfons mòbils més habituals.