Ofertes
Les operadores de telefonia deixaran de fer trucades comercials a l’hora de la migdiada
MásMóvil, Orange, Telefónica i Vodafone pacten en el seu codi de conducta, que entra en vigor l’1 de gener, no trucar abans de les 9 del matí, ni entre les 15 i 16 h, ni després de les 21 h, ni els caps de setmana
El codi de conducta pactat per MásMóvil, Orange, Telefónica i Vodafone, els quatre operadors de telefonia amb més quota de mercat d’Espanya, entrarà en vigor aquest 1 de gener amb mesures com la prohibició de trucar entre les 15 i 16 hores ni els caps de setmana.
El nou codi també evitarà les trucades comercials abans de les 9 del matí i després de les 9 de la nit i augmentarà les garanties per evitar el contacte amb clients inscrits en la ‘llista Robinson’.
Aquest acord renova el primer pacte entre operadors al qual es va arribar el 2010. Primer Euskaltel hi estava inclòs, però s’ha integrat a MásMóvil durant el procés. No s’han sumat altres operadors en aquests mesos de període de transició.
Per controlar que es compleix l’acord, les parts mantindran una reunió semestral en la qual s’obre la porta que es vagi actualitzant i adaptant el contingut.
Mesures incloses
Entre les noves mesures es troba el control a través d’auditories de les actuacions de distribuïdors i altres plataformes d’emissió de trucades que utilitzin mitjans enganyosos, fraudulents o, en general, deslleials per a la competència.
També s’augmentarà el control perquè no es puguin obtenir dades del consumidor ni contestacions interpretables com una acceptació a canviar d’operadora, així com obtenir del consumidor qualsevol altre comportament que impliqui un desemborsament econòmic.
En matèria de trucades, les operadores només podran trucar un màxim de tres vegades per client en un mes i, en cas que rebutgi l’oferta, estaran obligades a esperar tres mesos abans de proposar cap altra oferta.
Les operadores asseguraran que el teleoperador que truca pugui facilitar a l’usuari un número de telèfon per obtenir informació de qualsevol altre producte o realitzar qualsevol gestió comercial o reclamació.
Així mateix, l’usuari haurà de conèixer sempre el número des del qual truquen, la marca comercial que li està contactant, el motiu exclusivament comercial de la trucada i la base de dades de la qual s’extreu el seu nom, així com la del contact center.
Les empreses també es van comprometre, segons el text inicial, a implementar un procediment comú àgil de resolució de reclamacions dels clients que hagin pogut ser víctimes de pràctiques comercials contràries al codi.
Notícies relacionadesLes companyies, a més, col·laboraran entre elles per posar en coneixement –i, si és necessari, denunciar– dels organismes competents l’existència de fets constatables que poguessin resultar fraudulents o lesius per als clients.
A més, les empreses donaran de baixa els serveis que hagin sigut contractats en accions que incompleixen aquest codi sempre que com a màxim s’hagi passat una factura i assegurat que no implica penalitzacions econòmiques ni pèrdua de connectivitat per a l’usuari.
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- El Barça debat sobre el central
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
