Entitats
El Cercle d’Economia comença a preparar les eleccions
Faus i els expresidents celebren un dinar que suposa l’inici del procés per a un nou president al juliol
L’exconseller delegat del Sabadell, Jaume Guardiola, és un dels candidats a encapçalar una candidatura

El Cercle d’Economia recupera les tradicions. L’entitat, un dels fòrums d’opinió de més prestigi, inicia aquest dilluns el que es podria definir com el seu procés electoral amb un dinar en què participen l’actual president, Javier Faus; i diversos dels seus antecessors, com Joan Josep Brugera (Colonial), Josep Piqué, Joan Molins (Ciments Molins), Salvador Alemany (Saba), Pedro Fontana, Carles Tusquets i l’actual president del Consell Econòmic i Social (CES), Anton Costas, i Antoni Brufau (Repsol), que intervindran telemàticament en la trobada, entre d’altres.
Un dels noms que s’estudien per rellevar Faus després de les eleccions del juliol és el de l’exconseller delegat de Banc Sabadell Jaume Guardiola, que ja forma part de l’actual junta directiva. És tradicional, fins que l’actual president va trencar aquesta tradició l’any passat, que els expresidents siguin informats i participin en la decisió sobre el futur president. La tradició s’ha reprès i les aigües han tornat al seu curs després de la crisi de juny de l’any passat durant la qual expresidents i diversos socis van qüestionar el mandat de Faus, que van culpar de fer «perdre el sentit institucional» l’entitat.
Les eleccions al Cercle seran al juliol, com és habitual, dos anys després dels comicis en els quals va resultar elegit Faus i la seva actual directiva. La reunió anual, que el juny passat es va poder recuperar després de la pandèmia, serà els pròxims 4, 5 i 6 de maig de nou a Barcelona, ciutat que amb la nova junta s’ha convertit en la seu d’aquesta tradicional trobada en substitució de Sitges. L’habitual és que el nou president s’elegeixi després de fer-se aquesta reunió en què solen participar líders del món empresarial, econòmic i polític.
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Les filles de Totón Comella impulsen el llegat familiar
- Trump afirma que Espanya és un "problema" per a l’Aliança Atlàntica
- Oci Un home mort i diversos ferits greus durant la revetlla
- Entrevista Álvaro Bilbao, neuropsicòleg: «Hem oblidat que als nens cal educar-los i que necessiten normes»
- Sector bancari El BBVA manté obert continuar amb l’opa pel Sabadell, desistir i portar el Govern a la justícia
- FUTBOL Modric fitxarà per l'AC Milan després del Mundial de Clubs
- Resposta a l'apagada Junts reclama a Illa que retiri el decret per augmentar la resiliència del subministrament energètic
- LA IDEA ÉS AMB 60.000 ESPECTADORS El Barça estrenarà oficialment el Camp Nou el 10 d’agost al Gamper