Entitats
El Cercle d’Economia comença a preparar les eleccions
Faus i els expresidents celebren un dinar que suposa l’inici del procés per a un nou president al juliol
L’exconseller delegat del Sabadell, Jaume Guardiola, és un dels candidats a encapçalar una candidatura
El Cercle d’Economia recupera les tradicions. L’entitat, un dels fòrums d’opinió de més prestigi, inicia aquest dilluns el que es podria definir com el seu procés electoral amb un dinar en què participen l’actual president, Javier Faus; i diversos dels seus antecessors, com Joan Josep Brugera (Colonial), Josep Piqué, Joan Molins (Ciments Molins), Salvador Alemany (Saba), Pedro Fontana, Carles Tusquets i l’actual president del Consell Econòmic i Social (CES), Anton Costas, i Antoni Brufau (Repsol), que intervindran telemàticament en la trobada, entre d’altres.
Un dels noms que s’estudien per rellevar Faus després de les eleccions del juliol és el de l’exconseller delegat de Banc Sabadell Jaume Guardiola, que ja forma part de l’actual junta directiva. És tradicional, fins que l’actual president va trencar aquesta tradició l’any passat, que els expresidents siguin informats i participin en la decisió sobre el futur president. La tradició s’ha reprès i les aigües han tornat al seu curs després de la crisi de juny de l’any passat durant la qual expresidents i diversos socis van qüestionar el mandat de Faus, que van culpar de fer «perdre el sentit institucional» l’entitat.
Les eleccions al Cercle seran al juliol, com és habitual, dos anys després dels comicis en els quals va resultar elegit Faus i la seva actual directiva. La reunió anual, que el juny passat es va poder recuperar després de la pandèmia, serà els pròxims 4, 5 i 6 de maig de nou a Barcelona, ciutat que amb la nova junta s’ha convertit en la seu d’aquesta tradicional trobada en substitució de Sitges. L’habitual és que el nou president s’elegeixi després de fer-se aquesta reunió en què solen participar líders del món empresarial, econòmic i polític.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 El cava es refreda a la Gran Via: repeteix per segon any un cinquè premi i reparteix 60.000 euros dècim a dècim
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79.432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Per un quart premi Lorena Espinosa, propietària de l’administració de Badalona que ha repartit dos milions de la Loteria de Nadal 2025: «Es queda al barri»
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
