MILLOR COTXE D’EUROPA

Sis cotxe elèctrics entre els set finalistes del premi Car Of The Year 2022

  • El model guanyador es triarà a Ginebra el 28 de febrer entre els finalistes: Cupra Born, Ford Mustang Mach-e, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Peugeot 308, Renault Mégane e-Tech i Skoda Enyak iV.

  • Tots els vehicles que han arribat a la final estan electrificats i només el Peugeot 308 ofereix motoritzacions de combustió, a més d’un híbrid endollable.

Sis cotxe elèctrics entre els set finalistes del premi Car Of The Year 2022
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El pròxim 28 de febrer es donarà a conèixer a Ginebra el nom del cotxe guanyador del prestigiós premi The Car Of THe Year. El vencedor del guardó més longeu del món sortirà d’entre els set vehicles finalistes que avui s’han anunciat. Cupra Born, Ford Mustang Mach-e, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Peugeot 308, Renault Mégane e-Tech i Skoda Enyak iV són els escollits d’una llista de més de 30 models candidats pels 61 jurats representant 23 països (entre els quals trobem un representant d’EL PERIÓDICO i Prensa Ibérica) d’Europa.

La cita d’aquest any és històrica, ja que per primera vegada en els 58 anys de trajectòria ininterrompuda del premi Car Of The Year, tots els finalistes són elèctrics. Bé, gairebé (de moment), ja que només el Peugeot 308 aporta motoritzacions de combustió (gasolina i dièsel) a més d’un híbrid endollable. No obstant, el 308 també comptarà amb una versió 100% elèctrica. Així que en el moment de la votació final tots seran elèctrics.

Amb la llista de finalistes d’aquest any es confirma la tendència de l’electrificació, i els jurats han apostat per introduir els vehicles que aporten millors solucions amb aquesta tecnologia. De fet, en el passat, dos cotxes 100% elèctrics ja van aconseguir el premi. El 2011 ho va fer el Nissan Leaf i des d’aleshores els models elèctrics s’han anat colant a les llistes fins que el 2019 va aconseguir el guardó el Jaguar i-Pace. Ara ja no sembla haver-hi marxa enrere, en un clar missatge dels jurats que el futur passa tant sí com no per l’electrificació.

La consolidació de Cupra

Notícies relacionades

Entre els finalistes cal destacar el Cupra Born, el primer model 100% elèctric de la marca espanyola de Seat. Es tracta de la primera vegada en la història que una marca aconsegueix entrar en la llista dels set finalistes dos anys seguits en el seu debut al mercat. L’any passat va ser el Cupra Formentor i aquest és el Born.

La majoria dels finalistes ofereixen prestacions similars i carrosseries que estan a cavall dels utilitaris i els SUV compactes. Fins i tot n’hi ha dos que són germans, com és el cas del Hyundai Ioniq 5 i el Kia EV6. Com comentem, només el Peugeot 308 ofereix motors dièsel i gasolina en la seva oferta, a més d’un PHEV. La marca ha confirmat la versió 100% elèctrica per a més endavant. Tots ells lluitaran des d’avui fins al 28 de febrer per aconseguir la corona que l’any passat es va emportar el Toyota Yaris.

Temes:

Etric Renault