Creadors de contingut
Youtube va aportar 313 milions d’euros al PIB espanyol
El percentatge de canals espanyols que obtenen 5 xifres o més d’ingressos augmenta més del 35% cada any
Youtube va aportar al llarg del 2020 uns 313 milions d’euros al Producte Interior Brut d’Espanya i va crear 21.000 llocs de treball equivalents a temps complet, segons l’informe ‘Convertir les oportunitats en èxits: Avaluació de l’impacte econòmic, social i cultural de Youtube a Espanya’ elaborat per Oxford Economics
Així mateix, de l’informe es desprèn que més del 70% d’emprenedors creatius creuen que YouTube els dona l’oportunitat de treballar de la manera que millor s’ajusta a les seves necessitats.
En aquest sentit, Maite Gómez Fraile, directora de Youtube per a Espanya i Portugal assegura que la dada més important per a ella és la relacionada amb l’exportació de talent. Així, segons l’informe, més del 75% del temps de reproducció de contingut produït per canals espanyols prové de fora d’Espanya. «La nostra plataforma posa un gra de sorra al desenvolupament del país i a l’exportació, això és una manera d’exportar talent, ja que dona l’oportunitat els creadors de contingut d’accedir a una audiència de 500 milions de persones que parlen castellà al món», explica la directora de Youtube per a Espanya i Portugal.
En aquest sentit, el 78% dels emprenedors creatius van declarar que Youtube els ajuda a exportar els seus continguts a un públic internacional al qual no podrien arribar de cap altra manera.
Quant al perfil dels creadors de contingut «ara és molt divers», aclareix Gómez Fraile, que llança la vista enrere i confessa que quan la plataforma va començar es concentraven en un perfil jove amb uns de verticals de continguts molt marcats, com per exemple els ‘gaming’. «Aquesta diversitat actual de canals i contingut és el que fa tan gran la plataforma i va en línia amb la nostra idea de donar l’oportunitat d’expressar-se a tothom, així com democratitzar l’accés a la informació».
Des de canals de gimnàstica amb Patry Jordan, passant per l’humor de ‘la Pelo’, fins al canal Unicoos de David Calle, un professor de matemàtiques i física que va començar a pujar vídeos al seu canal de Youtube el 2011 perquè els seus alumnes de matemàtiques i física poguessin veure les seves classes fàcilment i les vegades que fossin necessàries.
Notícies relacionadesSegons dades facilitades per Youtube, a Espanya, més de 600 canals tenen més d’1 milió de subscriptors, cosa que suposa un augment de més del 20%, any rere any. Mateix creixement anual que en aquells amb més de 100.000 subscriptors, tot i que la xifra total ascendeix a 5.500 canals.
Quant als ingressos, el percentatge de canals espanyols que obtenen 5 xifres o més d’ingressos augmenta més del 35% cada any.
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Lliga F Un bon Espanyol cau amb dignitat contra el Reial Madrid
- TENNIS Sinner destrossa Zverev i lluitarà avui pel número u
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Sempre ajudaré i protegiré Lamine Yamal", diu Flick
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Un Espanyol en ratxa vol tornar a guanyar a Vitòria
- Segona vida (19) / MARCOS SENNA Marcos Senna, exjugador: "Els immigrants que venen a fer el mal perjudiquen els que venim a integrar-nos"
