Pla estatal de vivenda
L’assegurança d’impagament del lloguer cobrirà també persones econòmicament vulnerables
La ministra Raquel Sánchez anuncia a més un pla de xoc per millorar Rodalies

Les persones econòmicament vulnerables també estaran cobertes per l’assegurança d’impagament del lloguer dissenyat pel Govern d’Espanya. Així ho ha avançat en un acte al Cercle d’Economia de Barcelona la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, com a exemple de les mesures que s’aniran posant en marxa una vegada entri en vigor el nou pla estatal de vivenda. La titular del ministeri no ha especificat, no obstant, amb quins criteris es determinarà quines persones són vulnerables en termes econòmics.
L’únic que fonts del departament expliquen a EL PERIÓDICO és que es tracta d’una petita mutació de l’assegurança d’impagament del lloguer per a joves ja presentada, i que, conseqüentment, s’activarà al mateix temps i amb les mateixes condicions. Segons va explicar aquest mateix ministeri a principis de setmana, aquesta assegurança cobrirà l’impagament del lloguer de fins a un any i amb una quota que no podrà superar el 5% de la renda anual.
Sánchez ha assegurat que, més enllà d’aquesta mesura en concret, el pressupost que es pretén destinar a vivenda comprèn «xifres històriques»: 3.290 milions d’euros només l’any que ve, un volum, ha dit, que multiplica per set el pressupost heretat. «Hi destinarem 10.000 milions d’euros fins el 2025», ha recordat la ministra.
Inversió a Catalunya
En aquest sentit, la titular del departament ha garantit que la Generalitat de Catalunya tindrà a la seva disposició 260 milions per elaborar polítiques de vivenda i rehabilitació d’edificis i 165 milions per executar projectes de mobilitat.
De fet, Sánchez ha insistit que Catalunya és la comunitat que més diners rebrà l’any que ve del seu departament. Entre altres coses, per exemple, ha anunciat un «pla d’acció immediata» sobre Rodalies. Segons ha explicat Raquel Sánchez, l’objectiu és que aquest pla s’allargui fins a l’estiu de l’any que ve i inclogui mesures per reforçar la sensació de seguretat a les estacions i trens, millorar l’accessibilitat a l’espai i impulsar la digitalització del servei en general.
Renovació d’estacions i digitalització als trens
Notícies relacionadesEn concret, per exemple, la ministra ha explicat que abans de final d’any adjudicarà la renovació integral, la instal·lació de sensors i les escales mecàniques de vuit estacions: Rubí, Sant Cugat, les Franqueses, Granollers Nord, Montmeló, Pineda de Mar, Montgat i Montgat Nord. O que es pretén que els trens tinguin a bord «equips de venda, informació comercial i horaris en temps real».
Malgrat que Sánchez no ha especificat el volum econòmic d’aquest pla en concret, sí que ha recordat que els pressupostos generals de l’Estat (ara en debat) contemplen una inversió de 840 milions per a Rodalies, que s’hauran de repartir entre Renfe i Adif. En paral·lel es destinaran 240 milions a les carreteres catalanes i 400 milions a vivenda.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya