Mobilitat
Tomorrow Mobility World Congress, el futur de la mobilitat es debat a Barcelona
El Tomorrow Mobility World Congress (TMWC) celebrarà la seva edició pilot en el marc de l’Smart City Expo World Congress, que arrenca el 16 de novembre a Barcelona.
Més d’un centenar d’empreses i 75 ponents participaran en aquesta primera edició, en la qual es podran descobrir les últimes tendències en matèria de mobilitat urbana.

A partir d’aquest dimarts 16 de novembre se celebra a Barcelona l’Smart City Expo World Congress, la fira internacional sobre les ciutats del futur i les solucions urbanes intel·ligents, que reunirà més de 400 empreses, 300 ponents i assistents de més de 100 països a la ciutat. En aquesta edició 2021, a més, se celebrarà el primer Tomorrow Mobility World Congress (TMWC) un esdeveniment que, de manera paral·lela al Smart City Expo, debatrà el futur de la mobilitat urbana i les modalitats de transport que definiran les ciutats del futur.
Aquesta nova proposta, en marxa entre el 16 i el 18 de novembre, està organitzada conjuntament per Fira de Barcelona i EIT Urban Mobility, una iniciativa de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT) i pretén convertir-se en un aparador de les noves modalitats de transport urbà que canviaran en poc temps la manera com els ciutadans es mouran pels seus carrers. El TMWC comptarà amb una àrea de demostracions on es podran descobrir els sistemes de propulsió més sostenibles, vehicles autònoms i l’aplicació de la Intel·ligència Artificial en la mobilitat.
Més d’un centenar d’empreses i 75 ponents
Notícies relacionadesEntre els projectes que es mostraran en l’edició pilot del TMWC, destaquen el Deliverbot, de la britànica Delivers.ai, un vehicle autònom pensat per fer entregues a domicili en un radi màxim d’una milla pensat per al comerç de proximitat; i la microllançadora d’Auve tech, un vehicle autònom de petites dimensions desenvolupat per a rutes altament personalitzades. No hi faltaran els últims avenços en sistemes de transport coneguts com les bicicletes, amb el Dashbike, un dispositiu equipat amb càmeres i un radar dissenyat per millorar la seguretat dels ciclistes, com a exemple.
En el marc del congrés es portaran a terme dues trobades entre empreses emergents i inversores, amb més de 20 companyies participants com Vilanova, SmartMonkey.io, Smart Point City, Nemi, Elonroad, Bia Power, Living Map, Homyhub i Nivel.no, entre d’altres. Així mateix, el TMWC aplegarà un centenar d’empreses i entitats com el Banc Mundial, les Nacions Unides, Microsoft i el Port de Barcelona i 75 ponents internacionals.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se