Integració tecnològica

Els clients de Bankia no podran utilitzar Bizum el cap de setmana del 12 al 14 de novembre

  • La integració tecnològica de Bankia a CaixaBank es produirà aquell cap de setmana

4
Es llegeix en minuts
El Periódico

Entre el pròxim divendres 12 de novembre i el diumenge 14 de novembre es produirà la integració tecnològica de Bankia a CaixaBank, l’última gran fita pendent de la integració del quart banc espanyol en el tercer. L’esmentada operació provocarà que els entorn d’1,8 milions de clients de la desapareguda entitat madrilenya que tenen actiu Bizum deixaran de poder utilitzar-lo a les 15 hores de l’esmentat divendres 12 de novembre, però a partir del diumenge 14 podran tornar a operar «amb normalitat», segons ha comunicat el banc. 

A la pàgina web de Bankia està anunciat ja que «aviat» deixarà d’estar disponible i que es redireccionarà de forma automàtica al portal de CaixaBank. CaixaBank Now (caixabank.es o des de l’‘app’ CaixaBankNow) serà la nova banca digital del clients de l’entitat madrilenya a partir de la integració tecnològica. Hi podran accedir amb les mateixes credencials que utilitzaven a la banca digital de Bankia, ja que l’identificador i la contrasenya no canviaran. 

Per autoritzar determinades operacions, com transferències o traspassos, els clients de Bankia necessitaran descarregar-se l’‘app’ CaixaBank Sign, l’aplicació de firma mòbil de l’entitat catalana. Aquesta ‘app’, que es pot descarregar de les ‘stores’ disponibles per a Android, IOS i Huawei, es podrà configurar de tres maneres: amb el mètode de firma anterior; a través de l’‘e-mail’; i amb un codi obtingut en oficina o a través de caixer. El banc ha recomanat utilitzar la primera opció: el client només haurà de posar la mateixa clau de signatura que utilitzava a Bankia i introduir el codi que rebrà per SMS al número mòbil que va facilitar en el seu moment i que constarà a la base de dades.

Números de compte i targetes

El codi IBAN corresponent a Bankia canviarà a un nou número de compte de CaixaBank. El client no haurà de fer cap gestió sobre la resta dels productes vinculats al compte, com targetes i domiciliacions d’ingressos o pagaments, ja que aquests automàticament canviaran de l’antic al nou número de compte. Si el client tenia un compte a Bankia i una altra a CaixaBank, no s’unificaran tret que ho sol·liciti al seu gestor una vegada realitzada la integració tecnològica.  

La integració esmentada no impactarà en les condicions de la hipoteca o préstecs personals que tinguin els clients firmats amb Bankia. D’altra banda, les assegurances de Mapfre contractades a través de Bankia podran continuar consultant-se des de la nova banca digital CaixaBankNow una vegada es produeixi la integració, així com també es podran continuar gestionant els sinistres a través de l’oficina habitual.

El número de la targeta dels clients de Bankia no es modificarà després de la integració tecnològica, de manera que les domiciliacions es mantindran tal com estiguin configurades actualment. Des del moment de la fusió al març, els clients de Bankia estan podent realitzar reintegraments a dèbit i consultes de saldo als caixers CaixaBank sense comissió. A partir de la integració, també podran realitzar la resta de les operatives disponibles. Les targetes de Bankia es podran utilitzar fins que caduquin o fins i tot substituir-se per una targeta de CaixaBank.

Cost de les targetes

CaixaBank va informar a finals d’agost els antics clients de Bankia adscrits al programa ‘Por ser tu’ que la seva targeta de dèbit deixarà de ser gratuïta i passarà a tenir una quota de manteniment de 36 euros a l’any. El preu començarà a cobrar-se el pròxim 1 de gener, tret que a l’octubre es compleixin els requisits de vinculació de l’esmentat programa: domiciliació d’ingressos (nòmina superior a 700 euros, pensió d’almenys 250 euros o prestació de l’atur d’almenys 400 euros), així com tenir més de 135 euros de primes d’assegurança de risc (llar, interlocutòria, salut, vida i accidents i defuncions), 30.000 euros en productes d’inversió (fons, plans de pensions o assegurances d’estalvi) o realitzar dues compres al mes amb la targeta de crèdit. En aquest cas, la comissió començarà a repercutir-se el juny del 2022.

Notícies relacionades

El banc d’origen català ha explicat als clients que l’esmentat programa de vinculació es modificarà pel de CaixaBank, anomenat ‘Día a día’. La targeta la quota anual de la qual es bonificarà complint certes condicions passarà a ser la ‘Mycard’, una de crèdit amb càrrec dels pagaments a dos dies i que substituirà la ‘Compras Bankia Contactless’. El client pot elegir entre pagar tot al final del mes, ajornar l’abonament o fraccionar-lo. En aquestes dues últimes opcions, l’interès és de fins a un 23% TAE.

El banc també ha elevat la comissió per fer compres a l’estranger. Els clients de Bankia paguen per ara un 3,5% per operar en monedes diferents a l’euro i del 2% si realitzen compres en euros en un país de fora de la zona SEPA (Zona Única de Pagaments en Euros). Amb el canvi a CaixaBank, pagaran el 3,95%. La comissió per la reclamació d’impagaments, 35 a 40 euros a Bankia, es manté per a quantitats reclamades inferiors a 60 euros, però es crea una altra de 24 euros per a deutes superiors a 300 euros que es deixin sense abonar més de 15 dies. A més, s’imposa un fins ara inexistent interès de demora equivalent com a màxim a l’interès nominal anual incrementat en dos punts percentuals.