Fins al setembre
El Sabadell guanya un 82,4% més per les menors provisions i la filial britànica

ECONOMIA CESAR GONZALEZ BUENO BANC BANCO SABADELL
El Sabadell continua deixant enrere el seu mal 2020, en què només va guanyar dos milions (i gràcies a l’activació de drets al menor pagament d’impostos) i va entrar en pèrdues en el quart trimestre. El banc d’origen català va guanyar 370 milions d’euros entre gener i setembre d’aquest exercici, un 82,4% més que en el mateix període del 2020, gràcies principalment a les menors provisions per absorbir pèrdues futures i que la seva filial britànica ha passat aquest any a generar-li beneficis.
Els ingressos de l’entitat també van créixer (7,5%, a 3.908 milions) gràcies a les comissions (7%) i les operacions en mercats financers (96,2%), mentre que els obtinguts pel crèdit i els dipòsits també van contribuir positivament (0,7%) gràcies al volum més gran d’hipoteques del TSB britànic i a l’interès més gran cobrat a les empreses per guardar-los els diners. Les despeses, a més, van créixer de forma més moderada que els ingressos (6,9%), cosa que també va afavorir la millora del resultat.
Notícies relacionadesEl que més va contribuir al repunt del benefici, en qualsevol cas, va ser la reducció de les provisions (-36%), després de la dotació excepcional de 2.275 milions que va realitzar l’any passat per afrontar futurs impagaments per la pandèmia, finançar eros a Espanya i el Regne Unit, i cobrir minusvalideses en la venda de carteres d’actius tòxics. Al contrari que l’any passat, això sí, l’impost de societats li va costar 148 milions, en lloc de sumar-li beneficis (47 milions fins al setembre del 2020) per l’activació de drets al menor pagament d’impostos.
L’altra variable clau de la millora del Sabadell és que el TSB sembla haver deixat enrere els seus problemes. En el seu tercer trimestre consecutiu en positiu, la filial britànica va guanyar 82 milions fins al setembre, el 22% del benefici total del grup i davant les pèrdues de 155 milions que va registrar el 2020. Sense aquesta unitat el grup hauria guanyat 288 milions, un 19,6% menys davant els nou primers mesos de l’any passat, període en què es va incloure una plusvàlua de 293 milions per la venda de la gestora d’actius.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Científic de prestigi Manel Esteller deixa l’Institut Josep Carreras després d’una auditoria per presumptes irregularitats
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- NEGA QUALSEVOL POLÈMICA Hansi Flick, sobre Lamine Yamal: «té una actitud molt professional, en la seva vida privada no m’hi fico»
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?