Serveis

L’electricitat, el servei que més descontentament provoca

El preu és el motiu de queixa esgrimit pel 90% dels usuaris, segons el panel de llars de la CNMC

Un técnico revisa los contadores de electricidad

Un técnico revisa los contadores de electricidad / Archivo

1
Es llegeix en minuts

L’electricitat va desbancar la banda ampla durant el segon trimestre com el servei amb què més insatisfets estan els espanyols, segons el panel de llars publicat aquest divendres per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

El preu és el motiu esgrimit pel 90% per argumentar el seu descontentament, tot i que es pot destacar que el panel es va fer abans de la gran escalada de preus de la llum que es viu des de l’estiu i que manté el preu majorista de l’electricitat per sobre dels 200 euros.

El 15,3% de les llars estaven insatisfetes amb l’electricitat, davant el 12,2% del baròmetre de l’any anterior, mentre que els descontents amb la banda ampla van ser un 13%, i un 12,2% els que es van queixar de la telefonia fixa. En el cas de la banda ampla, la ràtio negativa s’ha rebaixat un punt i mig.

El preu va ser el principal motiu de queixa de la majoria de serveis, amb especial intensitat el gas (84% el van considerar la seva primera raó de desencant) i la televisió de pagament (76,4%).

Notícies relacionades

Quant a les reclamacions, la banda ampla va seguir al capdavant amb el 14% en un any, seguit de la telefonia fixa, 10,7%, i la telefonia mòbil, 8,3%.

Els principals motius per reclamar continuen sent errors en la facturació, tot i que a la banda ampla destaca també la falta de qualitat del servei (54,3%).