AUTOMOCIÓ

Opel paga una multa de 64,8 milions les emissions dels seus cotxes dièsel

  • Opel va ser multada després de concloure una investigació que revelava que alguns dels seus cotxes dièsel generen més emissions que les declarades a l’Autoritat Federal del Transport de Motor.

  • La investigació, segons recorda la marca, no l’acusa d’acte intencionat o criminal i descarta l’ús de cap dispositiu il·legal, com sí que va passar en el ‘dieselgate’.

Opel paga una multa de 64,8 milions les emissions dels seus cotxes dièsel
1
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Opel ha pagat una multa de 68,4 milions d’euros imposada per l’oficina del fiscal de Frankfurt per haver venut cotxes dièsel amb unes emissions superiors a les declarades a l’Autoritat Federal del Transport de Motor. La sanció s’emmarca en les conclusions d’una investigació realitzada a principis d’any, que declaraven que diversos cotxes de la firma de Rüsslesheim emetien una quantitat «significativament més gran» d’emissions a les declarades al regulador del transport alemany.

La multa, segons va confirmar la mateixa companyia automobilística a una agència de notícies alemanya, la dpa, ha sigut acceptada sense recurs i pagada. No obstant, Opel va recordar a la dpa que, no obstant, la investigació no conté cap acusació d’acte intencionat o d’acte criminal, així com que tampoc apunta a l’ús de cap dispositiu il·legal, com sí que va ser trobat als vehicles implicats en el ‘dieselgate’ anys enrere.

Historial d’Opel

Notícies relacionades

Opel va tancar la declaració a la dpa insistint que tots els seus vehicles compleixen els requeriments legals per a la seva circulació, però no per això ha estat exempta de polèmica al voltant d’alguns dels seus models. Per exemple, com recorda Autonews, el 2016 la marca va haver d’especificar que el Zafira utilitzava un ‘software’ que apagava els sistemes de control d’emissions del sistema de fuita a certes velocitats per protegir el motor. En aquesta ocasió no es va trobar motiu per sancionar ni acusar la companyia.

El 2018, no obstant, Opel va haver de cridar a revisió moltes unitats amb excés d’emissions per imposició de la mateixa Autoritat Federal de Transports de Motor. En aquell temps la companyia va resoldre el problema mitjançant un nou ‘software’ per controlar l’esmentat problema.

Temes:

Opel