El «metavers» de Facebook

Facebook pretén crear 10.000 llocs de treball a Europa com a part de la seva nova estratègia tecnològica

La companyia va destacar la força de les empreses emergents a Espanya

Facebook pretén crear 10.000 llocs de treball a Europa com a part de la seva nova estratègia tecnològica
2
Es llegeix en minuts

Facebook va anunciar aquest diumenge que crearà 10.000 nous llocs de treball qualificats a Europa en els pròxims cinc anys, amb l’objectiu de donar forma al que ha batejat com a «metavers», un espai de trobada entre individus en l’univers digital.

«Aquesta inversió és un vot de confiança en la força de la indústria tecnològica europea i el potencial del talent europeu en l’àrea de les tecnologies», van dir en un comunicat el vicepresident d’assumptes globals de Facebook, Nick Clegg, i el vicepresident de productes centrals de la companyia, Javier Olivan.

Tot i que el comunicat no especifica països, el mitjà especialitzat CNBC va assegurar que l’empresa centrarà la seva recerca de talent a Alemanya, França, Espanya, Itàlia, Polònia, els Països Baixos i Irlanda.

«Europa és enormement important per a Facebook», van afirmar Clegg i Olivan, que van destacar la tasca avantguardista de companyies europees en àrees com la biotecnologia i la banca digital.

«A Espanya, hi ha nivells rècord d’inversió en empreses emergents (‘start-ups’) que ho estan resolent tot, des de l’entrega de compres del supermercat fins a la neuroelectrònica, mentre que Suècia va pel camí de convertir-se en la primera societat sense diners en efectiu per al 2023», van afegir.

Al juliol, el fundador i principal executiu de Facebook, Mark Zuckerberg, va anunciar que formaria un equip per desenvolupar el «metavers», un terme amb què descriu un univers digital en què múltiples persones poden interactuar dins d’un entorn virtual en tres dimensions.

Facebook ha reconegut que no pot construir aquest espai sol, per la qual cosa ha anunciat una inversió de 50 milions de dòlars per col·laborar amb altres empreses i acadèmics que l’ajudin a determinar com es pot crear aquest espai «de manera responsable».

«Cap companyia única serà propietària o operarà el metavers. Com a internet, el seu principal tret serà la seva obertura i la seva interoperabilitat. Portar-la a la vida requerirà col·laboració entre companyies, desenvolupadors, creadors i els que fan les polítiques», recalca la nota.

La xarxa social calcula que molts dels productes que compondran el metavers no estaran disponibles del tot fins d’aquí 10 o 15 anys, i per a això necessita «enginyers altament especialitzats» que buscarà sobretot a Europa.

«Estem desitjosos de treballar amb els Governs de tota la Unió Europea per trobar la gent i els mercats adequats per portar això a terme, dins d’una pròxima campanya de reclutament a la regió», assenyala el comunicat.

La companyia va assegurar que l’atrauen els avantatges d’invertir en Europa, com el seu «gran mercat de consumidors, les seves universitats» i el seu talent de qualitat, tot i que considera necessari que es «completi el mercat digital únic per recolzar» aquestes qualitats, i que es prioritzi l’«estabilitat en els fluxos de dades internacionals».

Notícies relacionades

A l’agost, Zuckerberg va assegurar en una entrevista que des que era estudiant pensava a crear un sistema immersiu en el qual les persones poguessin sentir-se com si estiguessin juntes, jugant i explorant.

«Així, penso en el metavers com la pròxima generació d’internet», va dir Zuckerberg a la cadena CBS.