Expansió empresarial

Mayoral entra a la moda d’adults amb la compra de Boston i Hug & Clau

La firma, fins ara infantil, preveu facturar 320 milions d’euros el 2021

Mayoral entra a la moda d’adults amb la compra de Boston i Hug & Clau
2
Es llegeix en minuts

Mayoral, companyia dedicada a la moda infantil i que aquest any celebra el 80è aniversari, va anunciar aquest dilluns la compra de la firma Boston, enfocada en el sector masculí, i una participació majoritària de Hug & Clau, centrada en el femení. Expandeix així la seva activitat a altres sectors de la moda, el disseny, la fabricació, la comercialització i distribució, que ja arriba a més de 100 països, i impulsa el seu creixement amb l’entrada en el segment de la moda masculina i la femenina amb aquestes adquisicions.

Boston, fundada el 1945 pel modista Daniel Arteaga, va començar venent peces d’home, com camises i vestits, confeccionades a mà. El 2019 va facturar 7,9 milions d’euros. Per la seva banda, Hug & Clau va néixer el 2013 de la mà dels germans Carolina i Sancho García, amb l’objectiu de crear una firma de moda per a dona. L’ensenya va tancar el 2019 amb una facturació de 5,4 milions d’euros.

En l’actualitat, Boston compta amb una plataforma de venda ‘online’ que comercialitza les seves peces i accessoris i és present a vuit ciutats espanyoles amb 19 punts de venda. Al seu torn, Hug & Clau disposa de botiga ‘online’ nacional, així com nou botigues físiques a Espanya. Mayoral ha precisat que per accelerar el desenvolupament d’aquestes firmes posarà el focus en el reposicionament de les seves marques a través de la redefinició de les col·leccions, imatge, concepte de botiga i presència digital. L’acceleració i expansió geogràfica anirà marcada per una estratègia multicanal dirigida a la dona i a l’home de les noves generacions. Mayoral compta amb 275 botigues i més de 10.000 clients repartits per tot el món. Així mateix, desenvolupa la venda ‘online’ en 20 mercats europeus més els Estats Units i Mèxic, i estima facturar 320 milions d’euros el 2021.

Notícies relacionades

L’ensenya ha indicat que les tres firmes tenen «molt en comú», ja que van néixer com a empreses familiars. Aquests orígens estableixen les bases de la seva filosofia com a empreses en què l’esforç, el treball en equip i la recerca de l’excel·lència exerceixen un rol determinant i guien els passos cap al futur.

D’aquesta forma, la sinergia empresarial entre Mayoral, Boston i Hug & Clau contribuirà a assolir el seu màxim potencial i compartiran seus a Madrid i a Màlaga, a les instal·lacions que la marca de moda infantil disposa a la capital andalusa. El projecte serà liderat per un equip format per directius de les tres empreses.