Per al mercat d’automoció
Intel planeja construir dues fàbriques de xips a Europa
La multinacional nord-americana compta amb una planta de producció a Irlanda

Una mujer pasa delante del logo de Intel durante su asistencia a la feria tecnológica CeBIT en Hannover. /
Intel planeja construir «almenys» dues noves fàbriques de xips a Europa amb inversions futures que podrien arribar als 80.000 milions d’euros durant la pròxima dècada, segons han informat fonts de la companyia nord-americana.
Intel s’està associant amb els principals actors del sector de l’automoció i està destinant importants recursos a Europa per ajudar a impulsar la transició de fabricació de xips amb una tecnologia tradicional a una de més avançada.
La informació l’ha avançat el seu conseller delegat, Pat Gelsinger, en el seu discurs inaugural a IAA Mobility (al Saló de l’Automòbil) a la ciutat alemanya de Munic, i ha sigut complementada per Eamonn Sinnott, vicepresident de fabricació i operacions d’Intel i director general d’Intel Irlanda, que ha precisat que aquests 80.000 milions a Europa d’inversió prevista són addicionals als 5.500 milions previstos a Irlanda, segons fonts d’Intel.
El mercat de silici per a l’automoció es duplicarà a finals de la dècada fins arribar als 115.000 milions de dòlars (97.000 milions d’euros), aproximadament l’11% del que suposa tot el mercat del silici, segons la companyia.
Fàbrica ja a Irlanda
Per fer front a aquesta creixent demanda, Intel té previst construir noves instal·lacions de fàbriques de xips a Europa, apostar per la seva fàbrica d’Irlanda i llançar una divisió, anomenada «Intel Foundry Services Accelerator», que servirà per ajudar els seus clients en la transició de dissenys de xips d’automoció tradicionals a uns nodes més avançats.
Les instal·lacions d’Intel a Europa contribuiran que les cadenes de subministrament siguin més resistents i a l’objectiu de la Unió Europea (UE) de duplicar la seva participació en la fabricació mundial de xips, del 9% al 20% per al 2030.
Notícies relacionadesSegons dades de l’Associació Europea de Proveïdors d’Automoció als quals al·ludeix el directiu d’Intel a Irlanda, la indústria de l’automoció és responsable del 37% de la demanda de semiconductors a Europa, en comparació amb una quota de demanda global del 10%, segons fonts d’Intel.
Des de 1989, quan Intel va començar a operar a Irlanda, la participació global d’Europa en la fabricació de semiconductors ha caigut del 44% a només el 9%, fins i tot quan la demanda de semiconductors continua creixent.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Després de la caiguda de Santos Cerdán Junts reuneix la cúpula del partit per analitzar la reunió amb Sánchez i el futur de la legislatura
- Tribunals L’Audiència de Barcelona avala que continuï la investigació del cas Negreira
- Dades del primer trimestre Els lloguers baixen un 4,9% a Catalunya, tot i que els contractes de temporada segueixen a l’alça
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- Corrupció al PSOE Sánchez compareixerà al Congrés pel 'cas Cerdán' el 9 de juliol