Segona pista

L’aeroport de Gatwick vol rellançar el seu projecte d’ampliació

lainz46320739 planes are grounded at gatwick airport  near london  as the 181220173024

lainz46320739 planes are grounded at gatwick airport near london as the 181220173024 / Tim Ireland

1
Es llegeix en minuts

El segon aeroport de Londres i del Regne Unit, el de Gatwick, vol rellançar el projecte de disposar d’una segona pista malgrat les incerteses sobre el trànsit aeri a conseqüència de la pandèmia.

Gatwick, situat al sud de la capital britànica, vol transformar la seva pista de suport en una autèntica pista d’aterratges i enlairaments de cara al 2030, segons ha anunciat en un comunicat.

La nova pista li permetria augmentar la seva capacitat dels 62 milions de passatgers a l’any que té ara als 75 milions per quan sigui operativa.

Malgrat el descens de turisme per la crisi sanitària i la lentitud amb la que el trànsit de passatgers remunta, l’aeroport de Gatwick assegura que està preparat per tornar a la normalitat.

«Estem convençuts que Gatwick no només tornarà als nivells de passatgers d’abans de la Covid-19 sinó que té potencial per arribar a ser un dels primers aeroports d’Europa», va afirmar el seu director general, Stewart Wingate.

Gatwick, obert el 1958, té actualment una sola pista i dues terminals, tot i que actualment opera amb només una. Durant tot aquest 2021 només ha rebut un milió de passatgers, el mateix que va operar en deu dies del 2019.

Notícies relacionades

La pista de suport s’utilitza quan la principal té problemes o per encaminar els avions als seus hangars. El projecte de la segona pista, que suposa ampliar aquesta altra via de suport, serà objecte d’una consulta pública entre el setembre i el desembre, i haurà d’obtenir el permís del Govern de Boris Johnson per portar-se a terme.

Gatwick ja va intentar tenir una segona pista el 2016, però llavors el Govern britànic va preferir autoritzar una tercera pista per a Heathrow, cosa que va provocar també una gran controvèrsia i una llarga batalla judicial per l’impacte en la contaminació atmosfèrica i sonora que va suposar. Actualment continua aturada per raons mediambientals.