Qualitat i sostenibilitat

El Govern central preveu que l’ampliació del Prat estigui a punt el 2030

Primer s’aprovarà el Document de Regulació Aeroportuària i, posteriorment, es redactarà el Pla Director, que determinarà com executar el procés d’ampliació

2
Es llegeix en minuts
EFE

La ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha dit aquest dimarts que preveuen que l’ampliació de l’Aeroport de Barcelona-el Prat estigui llesta a partir del 2030 i ha emfatitzat que el projecte tindrà la «mínima afectació possible» sobre el medi ambient.

Així ho ha assenyalat en una entrevista a RAC1 després que ahir el Govern central i la Generalitat arribessin a un acord per ampliar el principal aeròdrom de Catalunya, amb una inversió de 1.700 milions d’euros, i acordessin un calendari de reunions per a traspassos que començarà al setembre després de la taula de diàleg i acabarà amb una nova bilateral al gener o al febrer.

«La nostra previsió és que durant els primers anys es faci tota la planificació i els informes d’impacte ambiental, però que l’aeroport pugui ser una realitat a partir de l’any 2030», ha indicat Sánchez, exalcaldessa de Gavà (Barcelona), un dels municipis afectats per l’ampliació del Prat.

Per ara, ha detallat, el primer pas serà l’aprovació abans del 30 de setembre del Document de Regulació Aeroportuària (DAURA) i, posteriorment, es redactarà el Pla Director, que determinarà com executar el procés d’ampliació.

En qualsevol cas, ha remarcat, el projecte es portarà a terme amb el «respecte més absolut al medi ambient» i tractant que l’afectació sobre l’ecosistema sigui la «mínima possible».

«Volem garantir que aquesta ampliació es fa des del punt de vista de l’exemplaritat pel respecte mediambiental», ha destacat la ministra, que ha recordat que la iniciativa de l’aeroport requereix l’aprovació de la Unió Europea, que també és «exigent» amb aquests paràmetres.

«Som conscients que hem de fer possible el binomi de creixement i sostenibilitat», ha afegit, abans de garantir que la protecció del medi ambient serà «absolutament compatible» amb l’«impuls econòmic».

En aquest sentit, ha explicat que el projecte porta associades inversions per millorar la connectivitat amb els aeroports de Girona-Costa Brava i de Reus (Tarragona), així com una millora de la xarxa ferroviària de Rodalies, que suposa «fomentar altres tipus de transport menys contaminant».

Notícies relacionades

I, alhora, ha assegurat, promoure «un model turístic sostenible i de qualitat», ja que amb aquest nou plantejament, ha dit, «es podrà fer una distribució correcta de l’afluència de passatgers a la ciutat».

Finalment, Sánchez ha celebrat el to de «respecte i col·laboració institucional» en què va transcórrer la reunió entre la Generalitat i el Govern central i ha elogiat que s’«obri la possibilitat de recuperar el diàleg»: «És un bon inici».