Sostenibilitat

Puigneró proposa que el nou Barcelona-el Prat sigui «l’aeroport més verd d’Europa»

El vicepresident de la Generalitat ha manifestat que, més enllà de les obres pactades amb el Govern central, s’han «de treballar altres qüestions relacionades» amb la infraestructura, com el tipus de combustible que utilitzen els avions o la descarbonització de la mobilitat al voltant de l’aeroport

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

El vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha proposat aquest dimarts que, després de l’ampliació, el de Barcelona-el Prat sigui «l’aeroport més verd d’Europa».

En una entrevista a Catalunya Ràdio recollida per Europa Press, Puigneró ha manifestat que, més enllà de les obres pactades amb el Govern central, s’han «de treballar altres qüestions relacionades» amb la infraestructura, com el tipus de combustible que utilitzen els avions o la descarbonització de la mobilitat al voltant de l’aeroport.

«Sortiran nous tipus de combustibles i podrem prendre decisions sobre quina mena d’avions volem que aterrin al Prat», ha explicat, augurant que es podrà donar una situació semblant a la restricció d’entrada de cotxes contaminants a Barcelona que està vigent actualment.

El vicepresident ha recordat que el projecte depèn de l’aprovació de les autoritats europees, cosa que suposarà «la millor garantia que serà un aeroport sostenible».

«Hem de fer tot el possible perquè la solució global d’aquest aeroport acabi sent un millor aeroport que el que tenim ara», ha raonat.

Sobre la possible ampliació d’una de les pistes, que envairia l’espai protegit de La Ricarda, Puigneró ha reconegut que no està concretada fins a la redacció del Pla Director, però ha demanat «fer possible que aquí puguin aterrar vols intercontinentals, i que deixi de ser un aeroport ‘low cost’ per passar a ser un aeroport de valor afegit, amb vols que aportin tecnologia, talent i feina».

Notícies relacionades

Ha afegit que és important que les rutes que ofereixi la infraestructura siguin directes: «Un dels grans problemes que té avui en dia l’economia catalana és que quan ha de viatjar a altres punts del món, molt sovint ha de fer escales, i perd competitivitat».

Ha explicat que aquest dilluns es va reunir, prèviament a la Comissió Bilateral, amb la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, per tancar l’acord sobre la connexió ferroviària d’alta velocitat amb els aeroports de Reus (Tarragona) i Girona –«imprescindible», segons Puigneró–, que s’haurà de realitzar, segons es va proposar a la trobada, entre el 2022 i el 2026.