Emprenedors

Trucksters aconsegueix una injecció de capital de 6,3 milions

La ‘start-up’, dedicada a optimitzar el transport de mercaderies mitjançant ‘big data’ i intel·ligència artificial, s’aboca en la seva expansió exterior

Kibo Ventures lidera l’operació, en què també ha participat un dels cofundadors de Glovo, Sacha Michaud, que ja n’era accionista

Trucksters aconsegueix una injecció de capital de 6,3 milions
2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Trucksters, la start-up que optimitza el transport de mercaderies mitjançant ‘big data’ i intel·ligència artificial, acaba de tancat una ronda de finançament de 6,3 milions d’euros, liderada per Kibo Ventures. La injecció de capital, una de les més grans del sector, està dirigida a l’expansió exterior, en especial a Alemanya, Bèlgica, Holanda i Polònia, inicialment.

També intervenen en aquesta operació de finançament de sèrie A Amplifier i Bonsai Partners, així com la ‘joint venture’ alemanya d’Axel Springer i Porsche, a més dels fons Big Sud Ventures, Metavallon i The Valley. Un dels cofundadors de Glovo, Sacha Michaud, que ja participa en la companyia, també ha intervingut en aquesta ronda i entra en el consell d’administració de l’empresa.

A més de créixer a l’exterior, Trucksters preveu obrir nous corredors a Europa per oferir un ventall de rutes més gran als clients, així com augmentar l’equip amb un nou ‘hub’ tecnològic a Galícia, on preveu contractar 40 perfils tecnològics en cinc anys. El conseller delegat i cofundador de la companyia, Luis Bardají, ha afirmat que la injecció de capital ajuda a accelerar la missió de l’empresa: «Fer que el transport ‘non-stop’ sigui l’estàndard a Europa, per millorar la vida dels conductors i fomentar que l’ecosistema de logística sigui més sostenible en tots els sentits».

Entregues més ràpides

Notícies relacionades

La companyia va néixer com a resultat de facilitar les empreses que puguin complir el seu objectiu d’entregar abans els productes a l’«optimitzar tots els fluxos logístics». Mitjançant el seu sistema de relleus, Trucksters aconsegueix temps de transport a preus de transport terrestre. Amb el model de la companyia, els conductors poden dormir més a casa seva ja que només condueixen una ruta més llarga i en punts de relleu s’intercanvien els semiremolcs amb un altre camió per conduir la mercaderia en direcció oposada. En tot just 12 mesos, ha mogut més de 2.000 camions complets i està creixent a doble dígit mensual. Els camions estan contínuament en moviment mitjançant un sistema de relleus que millora la qualitat de vida dels conductors i fa més eficient el transport.

La companyia compta ja amb més de 500 empreses com a clientes, entre les quals hi ha Damm i Seur. Anteriorment ja va captar més de dos milions d’euros i va donar entrada a inversors particulars com Mario Vicente, conseller delegat del grup Undanet; Carlos Severino, soci d’EY-Parthenon, i Telmo Pérez, director d’Innovació d’Acciona. A més de Bardají, la companyia, amb seu central a Madrid, delegació a València i presència a Holanda, Bèlgica i Grècia, va ser fundada per Gabor Balogh i Ramón Castro. A més de fer-ho a Galícia, té previst obrir també pròximament oficina a Alemanya.