Bancs

Blanca Sorigué i Anna Sagalés entren al Consell Regional del BBVA a Catalunya

L’organisme fa una reunió a Barcelona centrada en el repte de la sostenibilitat i els fons europeus

Blanca Sorigué i Anna Sagalés entren al Consell Regional del BBVA a Catalunya

BBVA

2
Es llegeix en minuts

Blanca Sorigué, directora del Consorci de la Zona Franca (CZF); Anna Sagalés, directora general corporativa de Sagalés, s’han incorporat al Consell Regional de Catalunya del BBVA. Aquestes incorporacions s’han decidit durant la reunió feta per aquest òrgan regional, integrat per empresaris i experts independents de reconegut prestigi a l’àmbit empresarial català que es reuneixen periòdicament per a la consulta, assessorament i debat sobre aspectes rellevants de l’actualitat economicosocial. Va ser el primer que el banc que es va posar en marxa, el 2010. En l’actualitat en té set, un a cada direcció territorial del banc.

La sostenibilitat ha sigut el punt principal de debat de la trobada d’avui i, per tractar-la, ha comptat amb la participació de Toni Ballabriga, Director Global de Negoci Responsable del BBVA, i de Jorge Sicilia, economista en cap del Grup BBVA i director de BBVA Research. En consens de tots els assistents, s’ha posat de relleu la gran oportunitat que suposen els fons europeus ‘Next Generation EU’ per emprendre la modernització del teixit empresarial i la transició cap a models de negoci més sostenibles.

A més de Ballabriga i Sicília, han participat en aquest fòrum, Fernando Alonso, director d’Empreses i Corporacions del BBVA Espanya, Joan Piera, Director Regional d’Empreses i Corporacions del BBVA a Catalunya i José Ballester, Director Territorial del BBVA a Catalunya.

Directives

Blanca Sorigué i Borrell (la Pobla de Segur, Lleida, 1973) és la primera dona directora general del Consorci de la Zona Franca de Barcelona. Va accedir al càrrec el gener del 2018 després d’haver assumit la direcció del Departament d’Expansió Internacional de la institució el 2017. Llicenciada en Turisme per la Universitat de Girona, compta amb el Programa de Direcció General (PDG) en IESE, el màster en Direcció de Màrqueting per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i el ‘Digital Business Executive Program’ (ISDI).

Notícies relacionades

Anna Sagalés (Barcelona, 1980), és directora general corporativa de Sagalés, grup que engloba empreses de diferents activitats relacionades amb la mobilitat. És llicenciada en Ciències Físiques per la Universitat Autònoma de Barcelona i MBA per l’IESE Business School. Es va incorporar a Sagalés des de molt jove formant-se en diferents departaments de l’empresa. Després de la seva experiència en diferents firmes dedicades a l’enginyeria, el sector químic o la consultoria d’operacions, es va reincorporar definitivament el 2013 a Sagalés. Actualment, a més, forma part del Consell d’Administració.

Amb les dues noves incorporacions, i la sortida per motius personals de Josep Pont (Borges), el Consell Assessor Regional del BBVA a Catalunya està format per: Ignacio Ferrero (president Idilia Foods i president del CAR BBVA Catalunya), Koldo Echebarria (director general de ESADE), Oriol Guixà (president i CEO La Farga yourCooppeSolutions), Sandra Sieber (professora Departament Sistemes d’Informació d’IESE), Alejandro Quintanilla (conseller delegat de Bamesa Aceros), Elisabet Cañigueral (consellera delegada de Grup Cañigueral), Manuel Puig (vicepresident de Puig), Josep Vall (president de Valls Companys), Amancio López (president d’Hotusa), Jose Manuel Villanueva (cofundador de Privalia), Sergi Ferrer (president del Grup Ferrer Internacional), Raúl Díaz-Varela (vicepresident de Grupo Indukern i conseller delegat de Kern Pharma), Josep Lluís Bonet (president honorari de Freixenet), Xavier Torra (president d’Eurecat), Hugo Serra (vicepresident de Catalana Occident), Joan Roca (propietari d’El Celler de Can Roca), Blanca Sorigué i Anna Sagalés.

Temes:

BBVA Bancs