ALTA VELOCITAT A BAIX COST

AVLO Renfe: Com comprar bitllets, horaris i preus

La versió 'low cost' de l'AVE ofereix preus d'entre 5 i 60 euros per trajecte, amb més dificultats per trobar bitllet els diumenges per l'elevada demanda

Els clients de la línia Barcelona-Madrid han de registrar-se a www.avlorenfe.com o utilitzar el seu usuari de renfe.com per aconseguir ofertes

AVLO Renfe: Com comprar bitllets, horaris i preus
4
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

AVLO, el tren d’alta velocitat de Renfe de preus baixos, s’ha convertit en una alternativa interessant per als que volen viatjar entre Madrid i Barcelona. Amb dos mesos d’antelació, ja que el servei s’inicia el 6 d’abril, ja és possible detectar que serà més complicat comprar bitllet en diumenge (complet el primer diumenge de servei) i els dilluns i dijous. Per contra, els bitllets ordinaris més barats es poden trobar els dimarts o dimecres, per uns 20 euros el trajecte a la franja horària del migdia. 

La companyia va iniciar el passat 27 de gener la comercialització de l’AVLO amb una promoció amb la qual planejava llançar 10.000 bitllets a cinc euros, mitjançant la posada a la venda de 1.000 places diàries a aquest preu durant 10 dies. Finalitzada l’oferta, els preus de l’alternativa a l’AVE segueixen sent atractius, però no tant l’oferta disponible, ja que requereix comprar amb bastanta antelació si es desitja comprar el bitllet algun diumenge, per exemple.  

Els bitllets bàsics de l’AVE de baix cost tenen un preu d’entre 10 i 60 euros, en funció de la demanda i l’horari. El preu mitjà se situa entre els 30 o 40 euros. Els menors de 14 anys acompanyats d’un adult pagaran pel seu bitllet cinc euros (en tarifa bàsica).

La companyia ferroviària comercialitza l’AVLO només per internet, a través d’una pàgina web específica, www.avlorenfe.com. Els usuaris han de registrar-se prèviament o utilitzar les seves claus d’usuari de renfe.com.

No convé comprar el bitllet d’AVLO a través de cap mitjancer, ni tan sols de Renfe, ja que això podrà comportar el pagament d’una comissió per despeses de gestió. 

Un viatge atapeït d’opcions

Els viatgers que vulguin afegir prestacions al seu viatge, com transportar una segona maleta o triar seient, hauran de pagar un suplement. La idea és assemblar el servei ferroviari d’alta velocitat al dels avions ‘low cost’, cosa que en termes de màrqueting es descriu com a segmentació del client. Els clients que puguin pagar més elegiran seient, pagaran per suplement d’equipatge, wifi o qualsevol altra opció que s’imaginin en el futur els directius de Renfe. Però si se sumen totes les opcions disponibles potser surt més a compte comprar un bitllet convencional de l’AVE. I oblida portar la teva mascota, no està permès.

El nou AVE de baix cost no compta amb una de les principals característiques de l’AVE convencional de Renfe, la del compromís voluntari de puntualitat.

No obstant, Renfe assegura que l’AVLO circula a la mateixa velocitat i compta amb els mateixos temps de viatge que l’AVE. El trajecte directe entre Madrid i Barcelona és de dues hores i mitja en la majoria dels casos.

Tres trajectes diaris Barcelona-Madrid per sentit

Renfe va començar a donar servei amb tres circulacions diàries per sentit, dues de les quals tindran parada a Saragossa, si bé preveu afegir dos trajectes més al llarg de l’any.

De moment, les tres freqüències parteixen cada dia de l’estació d’Atocha a les 9.15 hores, a les 16.00 hores i a les 20.35 hores. Les sortides des de Barcelona Sants s’han fixat a les 9.25 hores, a les 16.25 hores i a les 20.00 hores.

Renfe presta aquest nou servei AVE econòmic i de menys prestacions amb trens AVE de la sèrie S-112 fabricats per Talgo, els coneguts com a ‘ànec’, que han sigut remodelats i pintats amb els colors corporatius elegits per a l’AVLO.

AVE amb més capacitat

Notícies relacionades

En virtut d’aquesta remodelació, i al suprimir el cotxe cafeteria, aquest tren serà l’AVE amb més capacitat de transportar viatgers, ja que compten amb un total de 438 places.

Amb la posada en marxa d’un AVE de baix cost Renfe busca avançar-se a la competència d’altres operadors que arriba el desembre, com és el cas de la francesa SNCF, que portarà a Espanya el seu AVE ‘low cost’ ‘Ouigo’. Precisament, el llançament d’un AVE barat constitueix, junt amb la digitalització i la internacionalització, un dels pilars del pla estratègic que Renfe desenvolupa per preparar-se a l’esmentada competència. La companyia confia que aquest nou servei li generi el 20% dels seus ingressos totals en un horitzó de 10 anys.

Les tres opcions bàsiques de l’AVLO

1  Equipatge addicional: Es pot afegir una maleta o equipatge de més dimensions (fins a un màxim de 85x60x35 cm o que el total no excedeixi els 180 cm). Es pot fer en el mateix moment de la compra del bitllet per 10 euros, posteriorment i ‘online’ per 15 euros o directament a l’estació, en el control d’accés, fins a 30 minuts abans de la sortida del teu tren per 30 euros.