Noves tecnologies

CaixaBank porta el mòbil al caixer del banc

  • L’entitat desplega la tecnologia perquè l’ús del caixer sigui com el de l’‘smartphone’ o la tauleta

ECONOMIA Nuevo modelo de cajeros automáticos de CaixaBank

ECONOMIA Nuevo modelo de cajeros automáticos de CaixaBank

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els baixos tipus d’interès i la digitalització, com a conseqüència dels canvis dels hàbits dels usuaris, que a més s’ha accelerat amb la pandèmia, han posat potes enlaire el negoci bancari, amb reducció d’oficines i llocs de treball. El sector bancari està en plena transformació. Com a mostra, el Banc Sabadell acaba d’anunciar en el seu nou pla estratègic que preveu nous ajustos que inclouran una reducció de plantilla i es bolca en la digitalització, i BBVA i CaixaBank estan negociant sengles expedients de regulació d’ocupació (ero) després d’haver modificat completament l’estratègia d’oficines i sucursals.

En aquest context, després de l’absorció de Bankia, CaixaBank ha iniciat una estratègia per convertir-se en una entitat omnicanal a l’instal·lar una nova plataforma tecnològica per a caixers, ATMNow, que pretén equiparar aquests dispositius en els quals diàriament es porten a terme al voltant d’1,5 milions d’operacions de tota mena i que ha substituït una bona part de l’operativa a les oficines bancàries que fan servir els clients al mòbil o a l’ordinador i tauleta.

En definitiva, l’objectiu és «oferir als caixers la mateixa operativa i imatge que a través de CaixaBankNow, el canal de banca ‘online’ accessible per web i mòbil», segons fonts del banc. Com si el mòbil fos el caixer, com l’aspecte que té el servei a la tauleta o a l’ordinador. L’usuari no hauria de notar gairebé diferència a l’utilitzar els serveis digitals independentmend del dispositiu que faci servir. Aquest és l’objectiu.

El desplegament d’ATMNow s’ha iniciat amb la instal·lació de la plataforma en 50 caixers situats en punts clau de Barcelona. Durant els pròxims dies, el procés s’estendrà a la resta d’Espanya i conclourà a finals de juliol amb més de 9.000 caixers adaptats de la xarxa de CaixaBank, segons el grup bancari.

Estratègia onmicanal

Aquesta iniciativa permetrà que l’entitat es converteixi en «el primer banc del món totalment omnicanal, capaç d’oferir la mateixa experiència de client a tots els seus canals digitals», afirmen les mateixes fonts. El desplegament d’aquesta plataforma finalitzarà durant la segona meitat de l’any amb la incorporació de la mateixa a tota la xarxa de caixers provinents de Bankia.

Notícies relacionades

A més d’homogeneïtzar estils i fluxos de navegació per unificar l’experiència d’usuari amb les canals web i mòbil, ATMNow aporta als caixers nous serveis i funcionalitats. Entre altres innovacions, per exemple, millora el procés de reintegrament d’efectiu, que queda reduït a només dos passos. També destaca la incorporació de tecnologia de personalització del menú d’opcions perquè cada usuari tingui, a la primera pantalla, accés directe a les seves operacions i opcions més habituals.

Segons fonts de l’entitat, l’objectiu de la implantació de la nova plataforma tecnològica és millorar l’experiència de l’usuari als caixers. Durant tot el procés de disseny i desenvolupament «han participat clients de diferents rangs d’edat per tenir en compte les seves necessitats i impressions. S’han redissenyat els principals serveis del caixer per aconseguir processos més intuïtius i senzills que ofereixin a l’usuari una experiència més ràpida, còmoda i senzilla».