Amb pocs estrangers

Portaventura inicia la temporada al 30% i ‘a la catalana’

Entre 5.000 i 8.000 visitants passaran pel parc de Tarragona en el primer cap de setmana de reobertura

La previsió de la direcció és arribar als 3,6 milions de visitants aquest estiu, el 70% que abans de la Covid

Es llegeix en minuts

Aquest dissabte Portaventura ha donat el tret de sortida a la campanya d’estiu, amb un aforament limitat al 30% per imperatiu Covid i un fort accent català entre els seus visitants. El parc temàtic inaugura així el seu curs número 26 i preveu muntar en les seves atraccions entre 5.000 i 8.000 persones, segons càlculs de la direcció. Ganes d’entreteniment, d’oxigenar la ment després de 14 mesos de pandèmia i somriure sota la mascareta. Aquest és l’ambient que es respirava en l’obertura de portes aquest dissabte al matí. A les nou del matí una vintena de cotxes ja feien cua a les portes del recinte, una hora abans de l’obertura. Amb alguna matricula francesa, però un públic eminentment local. 

«És la primera vegada que venim a l’estiu. Tinc ganes de provar les atraccions d’aigua», afirma la Paula, de sis anys. Amb la seva germana Áurea, de 9, han portat els seus pares al parc. «Solem venir cada any al desembre», diu la mare. «Per al meu aniversari», afirma ràpidament la Paula. Hi ha ganes fins i tot d’explicar-ho tot. Aquesta família de Mollerusa l’any passat va trencar la tradició per motius Covid i aquesta vegada ha canviat la visita en colla pel petit comitè familiar. No han sigut els únics. Des del parc encara no donen dades de com va anar la temporada, tot i que vistos els indicadors econòmics i de turisme, s’intueix que va ser fluixa. 

Per a aquest estiu la direcció preveu que desfilin uns 3,6 milions de clients per les atraccions, el 70% que en una temporada pre-Covid. L’obertura s’ha fet amb un aforament del 30%, que esperen poder anar ampliant fins al 100% a mesura que avanci la campanya de vacunació. 

Malgrat que porta una samarreta de la selecció de Colòmbia, el Joan és més català que el pà amb tomàquet o la carn d’olla. Aquest jove de 20 anys ha vingut amb els amics a passar dissabte a Port Aventura. «Estic fins i tot la p... del ‘corona’. Hem vingut a passar-nos-ho bé», afirma, clar i concís. Més d’un li compra l’argumentari després de 14 mesos de pandèmia.

El Joan és l’exemple dels canvis en el perfil del visitant que ha introduït la Covid. Més joves i menys famílies. Abans del virus la proporció era 20-80 i ara ha passat a 35-65, segons detallen des de direcció. I públic local, amb un visitant estranger residual. «El 6% dels visitants aquest cap de setmana són francesos, quan habitualment són el 15%. I el mercat anglès encara està aturat», diu el director general de negoci, David García. «Les reserves nacionals ens han pujat el 30% en comparació al 2019», afirma.

L’arrencada a mig gas es nota fent un tomb pel parc. No hi ha grans aglomeracions, part dels xiringuitos estan tancats i només quatre dels sis hotels annexos estan en funcionament. La perspectiva de reobertura és gradual i des de la direcció preveuen obrir el cinquè a finals de mes i tenir tots sis amb pernoctants durant l’estiu. Un 90% de la plantilla ha sortit de l’erto i està operativa

Els protocols Covid també són presents. Gel hidroalcohòlic a l’entrada de totes les atraccions i punts blaus a terra de la cua, per guiar la fila i intentar que es respecti el metre i mig de distància. En algunes es compleix i en d’altres, les més populars, una mica menys. 

Notícies relacionades

L’empresa ha invertit cinc milions d’euros en mesures sanitàries i una quadrilla de 50 operaris desinfecta a fons totes les màquines cada matí. I durant el dia, aquell moment d’emoció i adrenalina del visitant a punt de pujar en l’atracció s’allarga uns segons més per donar marge als treballadors per fer-li una netejada ràpida.

Aquest dissabte de reobertura el dia ha acompanyat. Dia assoleiat, però sense una calor molesta. Aquells dies de crema solar al nas i el clatell i en què ve de gust endrapar un gelat. El Martí, de 12 anys, ha comprat la idea (i el seu pare l’ha pagat). És el primer any que ve i fa el metre i 40 centímetres que exigeix el Shambala. En un any en què la pandèmia li ha donat més voltes a la vida que les que dona aquesta atracció, al Martí li han regalat aquesta sorpresa pel seu aniversari. Amb un somriure que li surt de la mascareta, es disposa treure-li tots els viatges possibles a l’abonament.

Temes:

Port Aventura