Calendari laboral
¿Quan se celebra la Segona Pasqua?
La Pasqua Granada se celebra en desenes de municipis d’Espanya, entre els quals es troba Barcelona

El pròxim 24 de maig del 2021 se celebrala Segona Pasqua, també coneguda com Pasqua Granada, una festa que està declarada com a dia festiu laboral als calendaris de diversos municipis d’Espanya –sobretot de Catalunya, amb Barcelona al capdavant.
A més del municipi català, hi ha altres poblacions espanyoles que també tenen marcat com a dia festiu el 24 de maig al seu calendari laboral. És el cas de Santander, que celebra la Virgen del Mar, Ciudad Real, on té lloc la romeria de Santa María de Alarcos, Zamora, amb la seva tradicional romeria de La Hiniesta, o el municipi madrileny de Getafe.
Dia festiu a gairebé tot Catalunya
Notícies relacionadesLa Segona Pasqua està molt arrelada a Catalunya i localitats com l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Mataró o Santa Coloma de Gramenet la celebren cada any, però, al tractar-se d’una festa d’elecció municipal, no totes les poblacions tenen la sort de disfrutar d’aquest dia. Sempre té lloc el cinquantè dia després del diumenge de Resurrecció i tot i que té un rerefons clarament religiós, es creu que el fons històric d’aquesta celebració és més antic, amb un origen agrari d’agraïment per la collita obtinguda.
Durant la Pasqua Florida, diversos municipis catalans celebren les seves tradicionals romeries, com la dels francesos a Sant Aniol d’Aguja o la del corall a Prats de Molló. Per aquestes dates també se celebra la festa major a Sant Feliu de Pallerols i a Barcelona perviu la festa de Cors Muts, una tradició en la qual diverses agrupacions corals surten en cercavila al barri de la Barceloneta.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Guerra a Ucraïna Trump es limita a amenaçar Rússia amb aranzels mentre rearma Ucraïna
- Comissió Bilateral Estat-Generalitat ERC veu insuficient el nou finançament: "La música sona bé, però les concrecions són mínimes"
- Finançament autonòmic Andalusia esclata contra l’acord de finançament amb Catalunya i el Govern li ofereix acollir-se al mateix model
- Successos La investigació de l’incendi de Paüls apunta a l’acció humana com a causa: negligència o provocat
- Estudi científic ¿Per què algunes persones necessiten posposar més vegades el despertador? La ciència té una resposta (i afecta més les dones)