Conferències sectorials
El Govern assigna a Catalunya 450 milions per a polítiques actives d’ocupació
La Generalitat rebrà el 16,1% dels fons assignats entre els ministeris de Treball i Educació per a programes d’inserció laboral i qualificació professional
L’assignació d’aquest any reverteix la retallada de gairebé 80 milions que va patir Catalunya durant el 2020

sepe-3 /
Catalunya rebrà 449,8 milions d’euros per finançar els seus programes d’ocupació, inserció laboral i qualificació dels 2.794 milions distribuïts pel Govern en les conferències sectorials celebrades aquesta setmana. La Generalitat rebrà el 16,1% dels fons assignats entre els ministeris de Treball i Educació per a polítiques actives d’ocupació i formació, una inversió que reverteix les retallades de més de 80 milions d’euros que va patir l’exercici anterior i que torna a nivells del 2019, segons han fet públic des del Departament de Treball en un comunicat.
En la reunió celebrada aquest dimecres al matí, que ha durat aproximadament quatre hores, el Ministeri de Treball ha decidit l’assignació dels 2.111 milions d’euros reservats per a polítiques d’ocupació. Una quantia a la qual es poden sumar els 683 milions d’euros aprovats al Consell de Ministres de dimarts passat per distribuir entre el Ministeri d’Educació i Formació Professional. De la primera partida, a Catalunya li toquen 345 milions d’euros i de la segona, 103 milions.
Aquests fons serveixen per costejar els programes dissenyats i desenvolupats des del SOC o en col·laboració amb organismes privats perquè trobin feina el més de mig milió de persones que no tenen ocupació a Catalunya. També perquè els professionals en actiu puguin accedir als cursos de formació o reciclatge que ofereixen les oficines públiques d’ocupació.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer