Col·laboració

Glovo s’alia amb l’acceleradora de Juan Roig per expandir la venda a domicili

  • La firma d’Óscar Pierre impartirà formacions al ‘hub’ de l’amo de Mercadona per atraure noves ‘start-ups’ perquè desenvolupin productes relacionats amb el ‘delivery’

Glovo s’alia amb l’acceleradora de Juan Roig per expandir la venda a domicili
2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Glovo i Lanzadera, l’acceleradora de ‘start-ups’ de l’empresari Juan Roig, han firmat un acord de col·laboració per atraure noves ‘start-ups’ a desenvolupar productes vinculats amb el repartiment de menjar a domicili. La firma d’Óscar Pierre oferirà formacions al ‘hub’ d’innovació valencià i testejarà noves aplicacions, algoritmes o formes de negoci a través dels petits projectes que es prestin a desenvolupar les seves idees i a aportar-ne de pròpies, tal com han fet públic les dues companyies en un comunicat aquest dilluns. Glovo continua apostant per expandir la seva divisió de desenvolupadors a sòl espanyol, malgrat la imminent aprovació de la nova Llei Rider, que obligarà la companyia a canviar el seu model laboral envers els repartidors.

Amb aquest acord de col·laboració, Lanzadera incorpora a la seva xarxa d’empreses tecnològiques la firma puntera a Espanya al sector del repartiment a domicili. Aquesta acceleradora de ‘start-ups’ basa la seva capacitat d’atracció d’emprenedors en poder oferir-los, entre d’altres, una àmplia carta d’empreses referents al sector on puguin desenvolupar idees o projectes. I Glovo guanya una espècie de planter on trobar nous desenvolupadors que poden aportar-li novetats més enllà del seu equip intern.

Segons el comunicat emès per les parts, les ‘start-ups’ seleccionades dels programes de Lanzadera rebran el recolzament dels directius de Glovo per desenvolupar les proves de concepte, així com recursos tècnics i visites als seus centres corporatius on poder validar les propostes. Des de la seva creació el 2013, Lanzadera ha donat suport a més de 600 ‘start-ups’ i ha aportat 15 milions d’euros en finançament de préstecs per desenvolupar nous projectes. 

Glovo continua apostant per Espanya

Amb la firma d’aquest acord, Glovo continua apostant per expandir el seu equip de desenvolupadors de programari a sòl espanyol. El 12 d’abril l’empresa digital de repartiment a domicili va anunciar l’obertura d’un nou ‘hub’ tecnològic a Madrid i la previsió de contractar 100 enginyers informàtics per desenvolupar allà les seves aplicacions. Una inversió anunciada poc després que la companyia aconseguís atraure la confiança dels inversors estrangers i tancar una nova ronda de finançament de 450 milions d’euros; la més gran d’una ‘start-up’ a Espanya.

Notícies relacionades

La firma fundada per Óscar Pierre manté amb aquestes inversions a futur la seva aposta a Espanya, malgrat la nova ‘Llei Rider’, la negociació de la qual està tancada amb patronal i sindicats però encara està pendent d’aprovar-se al Consell de Ministres. Aquesta implica un veto explícit al model laboral que ha mantingut fins ara l’empresa digital envers els seus repartidors, que fins ara operaven com a autònoms. Una cosa censurada repetidament des de fa anys per la Inspecció de Treball, amb quanties milionàries que Glovo haurà d’acabar pagant quan exhaureixi la via judicial i si el Suprem no es desdiu del criteri que ja ha manifestat.

L’aprovació de la llei deixarà més explícit que els ‘riders’ hauran de ser assalariats, tot i que encara cal veure si Glovo (així com la resta de companyies del sector) opta per internalitzar aquests repartidors o subcontractar-los a través de tercers.

Temes:

Mercadona Glovo