resposta coronavirus
Brussel·les proposa eximir d’IVA els béns i serveis distribuïts durant la crisi
La proposta inclou des d’equips de protecció individual, com ara mascaretes, fins a equips de recerca i salvament
La Comissió Europea ha proposat eximir de l’impost sobre el valor afegit (IVA) els béns i serveis distribuïts a través de l’Executiu comunitari i altres organismes i agències de la Unió Europea (UE) als estats membres. Brussel·les proposa incloure en l’exempció des de proves de diagnòstic i materials d’assaig de laboratori fins a equips de protecció individual, com guants o mascaretes, tendes de campanya, equips de recerca i salvament o antídots contra perills químics, entre d’altres.
La proposta modificarà la directiva sobre IVA i una vegada en vigor permetrà a la UE importar i comprar béns i serveis exempts d’IVA quan hagin de ser distribuïts durant una resposta d’emergència europea entre els estats membres o a tercers, com hospitals, autoritats nacionals o organismes de protecció civil. A més dels béns esmentats, també estaran coberts respiradors, productes de desinfecció, roba i aliments, armilles salvavides o pots inflables, així com tractaments i aparells per al mesurament de radiació.
Notícies relacionades«La pandèmia de Covid-19 ens ha ensenyat que aquest tipus de crisis són multifacètiques i tenen un ampli impacte en les nostres societats. És essencial una resposta ràpida i eficient i hem de donar la millor resposta ara per preparar-nos per al futur», ha defensat a través d’un comunicat el comissari europeu d’Economia, Paolo Gentiloni. Els estats membres tenen fins al 30 d’abril per adoptar les disposicions legals, reglamentàries i administratives necessàries per complir amb la directiva.
No és la primera vegada que Brussel·les actua per recolzar la lluita contra la pandèmia de coronavirus. L’abril del 2020, la UE va acordar eximir del pagament de les taxes duaneres i de l’IVA a les importacions de mascaretes i altres equips de protecció necessaris per lluitar contra la pandèmia. Aquesta exempció continua en vigor i la intenció és prorrogar-la. A més, el desembre passat els Vint-i-set van acordar noves mesures per permetre una exempció temporal de l’IVA per a les vacunes i els equips de diagnòstic venuts a hospitals, metges i particulars, així com els serveis estretament relacionats. D’acord amb la directiva modificada, els estats membres, podran aplicar tipus reduïts o nuls tant a les vacunes com als equips de diagnòstic si així ho desitgen.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- DIUMENGE, 16.15 H. El Barça acomiada sense Pedri l’any més feliç de Flick
- Eleccions municipals del 2027 Pisarello o Bob Pop: els Comuns obren la competició per elegir el seu alcaldable a Barcelona
