Reorganització mundial
H&M tancarà 30 botigues a Espanya amb un ero que afectarà més de 1.000 treballadors
«Necessitem adaptar-nos al canvi del comportament dels clients i les seves necessitats per ser capaços de continuar sent competitius», argumenta la firma
Tienda de H&M en Paseo de Gracia de Barcelona /
H&M ha plantejat la seva intenció d’iniciar un Expedient de Regulació d’Ocupació (ero) a Espanya, que afectarà un màxim de 1.100 empleats, així com d’executar una modificació «substancial» de les condicions de treball al país, segons va informar l’empresa.
La firma va explicar que la indústria del ‘retail’ està experimentant «un gran canvi», com a conseqüència de la digitalització, la modificació en el comportament dels consumidors i el «constant» creixement del canal ‘online’.
En aquest context, l’empresa va indicar que es troba en un procés de transformació i reorganització mundial, que comporta l’adaptació de les seves operacions i estructura «una organització més eficient», mentre mirarà d’integrar «encara més» les botigues físiques i les ‘online’ i portar a terme els canvis necessaris en el dossier de botigues per impulsar l’experiència multicanal dels consumidors.
Per això, la companyia preveu obrir 100 noves botigues i tancar 350 instal·lacions a tot el món el 2021, mentre que a Espanya reorganitzarà els seus equips de botigues i tancarà 30 punts, dels quals 27 seran d’H&M i tres de COS. La previsió és que aquests tancaments es portin a terme «de manera esglaonada» el 2021, tot i que es podrien prolongar fins al 2022.
H&M va indicar que el seu objectiu és «mantenir el major nombre de llocs de treball possibles», per la qual cosa prioritzarà «sempre que sigui possible» l’opció d’adscripció voluntària a l’extinció del contracte, a fi de minimitzar l’impacte de l’ero.
Així, la firma va destacar que oferirà «certes» possibilitats de recol·locació i trasllat i s’implementarà un pla d’‘outplacement’ per als treballadors que finalment hagin d’abandonar la companyia.
Notícies relacionades«Necessitem adaptar-nos al canvi del comportament dels clients i les seves necessitats per ser capaços de continuar sent competitius. És necessari fer tots aquests canvis com un pas crucial per assegurar la sostenibilitat del nostre negoci a llarg termini», van explicar des de l’empresa.
Finalment, van explicar que la finalitat d’aquestes mesures és continuar amb les inversions en les botigues «estratègiques» per a la companyia i el canal ‘online’ i en l’obertura de noves botigues on identifiqui «un gran potencial».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
