Reorganització mundial
H&M tancarà 30 botigues a Espanya amb un ero que afectarà més de 1.000 treballadors
«Necessitem adaptar-nos al canvi del comportament dels clients i les seves necessitats per ser capaços de continuar sent competitius», argumenta la firma

Tienda de H&M en Paseo de Gracia de Barcelona /
H&M ha plantejat la seva intenció d’iniciar un Expedient de Regulació d’Ocupació (ero) a Espanya, que afectarà un màxim de 1.100 empleats, així com d’executar una modificació «substancial» de les condicions de treball al país, segons va informar l’empresa.
La firma va explicar que la indústria del ‘retail’ està experimentant «un gran canvi», com a conseqüència de la digitalització, la modificació en el comportament dels consumidors i el «constant» creixement del canal ‘online’.
En aquest context, l’empresa va indicar que es troba en un procés de transformació i reorganització mundial, que comporta l’adaptació de les seves operacions i estructura «una organització més eficient», mentre mirarà d’integrar «encara més» les botigues físiques i les ‘online’ i portar a terme els canvis necessaris en el dossier de botigues per impulsar l’experiència multicanal dels consumidors.
Per això, la companyia preveu obrir 100 noves botigues i tancar 350 instal·lacions a tot el món el 2021, mentre que a Espanya reorganitzarà els seus equips de botigues i tancarà 30 punts, dels quals 27 seran d’H&M i tres de COS. La previsió és que aquests tancaments es portin a terme «de manera esglaonada» el 2021, tot i que es podrien prolongar fins al 2022.
H&M va indicar que el seu objectiu és «mantenir el major nombre de llocs de treball possibles», per la qual cosa prioritzarà «sempre que sigui possible» l’opció d’adscripció voluntària a l’extinció del contracte, a fi de minimitzar l’impacte de l’ero.
Així, la firma va destacar que oferirà «certes» possibilitats de recol·locació i trasllat i s’implementarà un pla d’‘outplacement’ per als treballadors que finalment hagin d’abandonar la companyia.
Notícies relacionades«Necessitem adaptar-nos al canvi del comportament dels clients i les seves necessitats per ser capaços de continuar sent competitius. És necessari fer tots aquests canvis com un pas crucial per assegurar la sostenibilitat del nostre negoci a llarg termini», van explicar des de l’empresa.
Finalment, van explicar que la finalitat d’aquestes mesures és continuar amb les inversions en les botigues «estratègiques» per a la companyia i el canal ‘online’ i en l’obertura de noves botigues on identifiqui «un gran potencial».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni