tipus d’interès
L’euríbor pujarà al març per segon mes consecutiu
El tipus de referència principal de les hipoteques se situa en el -0,486%

L’euríbor a 12 mesos, l’indicador més utilitzat a Espanya per calcular les quotes de les hipoteques, s’encamina al març en la seva segona pujada consecutiva després que al febrer repuntés per primera vegada després de sis mínims històrics consecutius. Tot i que encara no s’ha tancat el mes, la taxa mitjana de l’euríbor se situa de forma provisional en el -0,486%, superior (o menys negativa) que el -0,501% de febrer, segons dades de Bloomberg.
Al gener, l’indicador va tocar el seu últim mínim històric, el -0,505%. Al desembre va tancar en el -0,497 %, i el novembre, en el -0,481 %. L’euríbor va frenar el seu descens el mes passat, just quan complia cinc anys des que va entrar en negatiu, ja que l’indicador cotitza per sota del 0% des de febrer del 2016.
Notícies relacionadesAquesta cotització en negatiu s’ha vist avalada pels diferents plans d’estímul que ha aprovat el Banc Central Europeu (BCE). En els últims mesos, la caiguda de l’indicador ha sigut encara més acusada davant les noves mesures adoptades pel BCE per fer front a la crisi de la Covid-19.
De cara als pròxims mesos, la majoria dels experts creu que l’euríbor continuarà registrant valors similars als actuals durant aquest any i, probablement, també el pròxim. Tot dependrà, segons expliquen, de la política del BCE, que podria variar davant la forta recuperació econòmica prevista després de la pandèmia i, sobretot, la possible pujada de la inflació.
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Iglesias justifica l’escola privada dels seus fills per la "pressió social"
- Salut afirma que va alertar Badalona sobre l’assentament amb tuberculosi