El 30% de la plantilla
Adolfo Domínguez anuncia un ero per retallar uns 300 llocs de treball a Espanya
La companyia assegura que mantindrà la seva xarxa de botigues, però justifica aquesta mesura per la reestructuració cap a la venda ‘online’

El grup Adolfo Domínguez ha anunciat aquest dijous l’inici de negociacions amb els representants sindicals per posar en marxa un expedient de regulació d’ocupació (ero) per causes econòmiques, organitzatives i productives, que afectarà uns 300 treballadors a Espanya, el 30% de la seva plantilla, amb un impacte homogeni a la seva seu central i xarxa comercial.
Segons ha comunicat l’empresa tèxtil a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la reestructuració del seu personal inclou un pla per tornar a la rendibilitat, així com un projecte per adaptar-se a la nova realitat digital del ‘retail’.
«L’acceleració del retail cap a la venda ‘online’ obliga la firma a reestructurar-se cap a nous sistemes de gestió i venda per garantir el futur del negoci», remarca la companyia, que ha recordat que es manté amb pèrdues des de fa una dècada, a excepció de l’exercici 2015/16, en el qual va aconseguir beneficis per la venda d’actius extraordinaris. A l’exercici 2019/20, la firma acumula 8,3 milions d’euros en pèrdues.
«De manera consensuada»
El grup ha assegurat que aquesta retallada de llocs de treball serà degudament comunicada als treballadors que es vegin afectats i als seus representants, i s’emprendrà «de manera responsable, ordenada i consensuada».
«Aquest pla de transformació s’activa després de quatre anys d’optimització de processos i millores de rendibilitat operativa graduals, però que no han sigut suficients per aconseguir l’entrada en beneficis», explica Adolfo Domínguez.
El grup compta actualment amb 348 punts de venda a 18 països. La seva facturació a l’últim exercici econòmic (2019/20) va ser de 115 milions d’euros.
Notícies relacionadesLa companyia ha assegurat que mantindrà la seva xarxa de botigues a Espanya i posarà en marxa mesures específiques per a la seva optimització i connexió amb el món digital.
Les negociacions amb els sindicats per pactar aquest ajust de personal començaran avui mateix.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern