Impacte del coronavirus

Adolfo Domínguez va perdre 15 milions entre el març i el novembre després de reduir les vendes el 47%

La facturació ‘online’ va créixer un 28,2%, amb una penetració en les vendes del 19,3%, però no va neutralitzar l’efecte del tancament de botigues

Adolfo Domínguez va perdre 15 milions entre el març i el novembre després de reduir les vendes el 47%
Es llegeix en minuts

Les vendes d’Adolfo Domínguez es van situar entre el març i el novembre del 2020 en 40,5 milions d’euros, un 47,1% menys que en el mateix període de l’exercici anterior. La facturació ‘online’ creix un 28,2%, amb una penetració en les vendes del 19,3%, però no va neutralitzar l’efecte de la caiguda de l’activitat comercial a les botigues físiques. El 39% de les botigues de la firma van patir algun tipus de restricció d’horari o obertura durant la segona onada global de la Covid-19 (setembre-novembre 2020). Les restriccions al comerç i la baixada del consum van obligar la companyia a mantenir en expedient de regulació temporal d’ocupació (erto) un 43% de la plantilla.

La crisi del coronavirus provoca un resultat operatiu acumulat en el tercer trimestre de l’exercici de –5,6 milions d’euros i un resultat net atribuït de –14,9 milions, davant els +5,5 milions i –2,1 milions generats l’any anterior. El grup Adolfo Domínguez continua contraient les despeses operatives, amb una reducció d’11 milions d’euros en les despeses de personal i de 3,4 milions en les despeses corrents.

Et pot interesar

«La crisi del coronavirus continua sent determinant dia a dia, i més per a aquelles empreses que comptem amb un important component social amb una activitat marcada per l’evolució del consum. Davant les restriccions al comerç i la mobilitat, estem prenent totes les mesures necessàries per garantir la liquiditat i la solvència de la nostra companyia fins que les condicions del negoci puguin restablir-se», va explicar Antonio Puente, director general d’Adolfo Domínguez. Les vendes d’Adolfo Domínguez es van contraure a tots els mercats en què opera.

A Espanya el comportament del conjunt del tèxtil presenta una caiguda mitjana del 40,5%, segons les dades de l’Associació de Comerç Tèxtil (Acotex). Adolfo Domínguez compta amb una facturació anual de 115 milions d’euros i ocupa 1.209 professionals (exercici 2019-20). La firma comercialitza les seves peces en 348 punts de venda a 18 països.