A partir del 19 d’abril
Una vaga coordinada en les empreses subcontractades de Nissan amenaça de paralitzar les seves fàbriques
Els 117 treballadors de sis firmes de proveïdors convoquen aturades a partir del 19 d’abril per pressionar per unes millors indemnitzacions

nissan-1
La pau social se li resisteix a Nissan des que va anunciar la seva intenció de parar màquines a Catalunya. Després del conflicte d’Acciona, les vagues en proveïdors com Magna o Tachi-S o fins i tot a la mateixa cantina amb el conflicte a Tecnove, aquest dimarts sis empreses subcontractades que donen feina a uns 117 treballadors han anunciat aturades a partir del 19 d’abril, tal com ha fet públic el bufet d’advocats Col·lectiu Ronda, que assessora els treballadors. La seva intenció de bloquejar l’activitat de Nissan per assegurar-se unes condicions de sortida com més semblants millor als empleats de l’empresa principal i un potencial futur en el projecte de reindustrialització que s’està debatent per als terrenys de Zona Franca.
Segula, Comsa, Carretillas Mayor, Aubay, Servi Securitas, Bartic Clan són els noms de sis societats que proveeixen de serveis com la gestió de rodes, el subministrament en línia, el manteniment o la gestió informàtica, entre d’altres, la firma automobilística nipona. Fins i tot els operaris que cada matí encenen part de la maquinària on s’acoblen els vehicles de Nissan han registrat formalment vaga per al pròxim 19 d’abril. Des dels despatxos de la firma japonesa estan tranquils i remeten el problema a una qüestió interna entre les sis empreses subcontractades i els seus empleats.
Notícies relacionadesEl pròxim 31 de desembre Nissan apagarà motors de manera definitiva a Catalunya. Els 2.500 treballadors que actualment estan en plantilla es jubilaran o, majoritàriament, quedaran a expenses del resultat dels treballs de reindustrialització. I 17.000 persones més que estan en les empreses satèl·lit de Nissan, ja sigui en proveïdors o empreses subcontractades, estudien des de fa mesos els seus propis processos de sortida. Segula, Comsa i les altres quatre empreses subcontractades són les més recents, però probablement no les últimes, a iniciar els seus propis conflictes laborals per aclarir el seu futur en l’era ‘post Nissan’. En el cas de les sis firmes que han registrat aquest dimarts preavís de vaga, la seva intenció oficial és incorporar-se al «procés de reindustrialització».
Tot i que en casos similars els conflictes laborals s’han desactivat amb indemnitzacions proporcionals als estàndards amb els quals seran indemnitzats els empleats de Nissan. Els 550 treballadors d’Acciona, la principal empresa subcontractada de Nissan, van evitar ‘in extremis’ anar a judici en el TSJC amb indemnitzacions de 52 dies per any treballat. Recentment altres firmes, com ISS Facility Service, van tancar la seva sortida amb 50 dies i anteriorment la gent de Tachi-S va acabar acordant les seves sortides amb 43 dies per any treballat. Indemnitzacions molt per sobre dels mínims legals (entre 20 o 33 dies, segons el cas).
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Iglesias justifica l’escola privada dels seus fills per la "pressió social"
- La pluja torrencial provoca riuades en diversos municipis