Conferència de resultats

Volkswagen invertirà en cinc anys 46.000 milions en electrificació

  • El consorci alemany té la intenció que la seva gamma de models 100% elèctrics representi el 60% de les seves vendes a Europa el 2030

  • En dos anys comptaran amb 27 nous models dins de les marques del grup basats en la plataforma modular totalment elèctrica MEB

Volkswagen invertirà en cinc anys 46.000 milions en electrificació
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

En la conferència anual de resultats que avui s’ha desenvolupat a Wolfsburg, el Grup Volkswagen ha anunciat que invertirà 46.000 milions d’euros els cinc pròxims anys per aconseguir una electrificació i hibridació total de la seva proposta de vehicles, amb la intenció que el 2030 aquest tipus de tecnologia representi el 60% de les seves vendes a Europa.

El grup alemany, que el 2020 va cedir un 37,5% del seu benefici net per culpa, principalment, de la pandèmia, ha decidit apostar per l’electrificació. Ja ahir va anunciar la creació d’un consorci per amplificar l’electrificació de l’automòbil a Europa segellant un acord en aquest sentit amb Seat i Iberdrola, i avui ha confirmat que espera millorar el seu marge operatiu entre un 5% i un 6,5% amb la venda de turismes el 2021, la majoria electrificats (ja siguin elèctrics, híbrids endollables o microhíbrids).

Paral·lelament, el consorci automobilístic ha anunciat per boca del seu conseller delegat, Herbert Diess, que la divisió de ‘software’ suposarà una de les parts més importants del desenvolupament del grup el 2021 i per això desenvoluparan un nou sistema operatiu per als seus vehicles (anomenat VW.OS). De la mà de la companyia Car.Software Volkswagen crearà nous llocs de treball (fins a 10.000) i es convertirà en la segona empresa de ‘software’ d’Europa només superada per SAP.

El paper de Seat

Entre totes les marques del grup, incloent-hi Seat i Cupra, apostaran per estandarditzar encara més les seves plataformes de vehicles, així com les tecnologies utilitzades buscant una millor economia d’escala. De cara al 2022 el consorci s’ha compromès a comptar amb 27 models basats en la seva plataforma modular elèctrica MEB. A més, en aquesta nova equació entra també en joc la nova plataforma de vehicle petit 100% elèctric que ben aviat Seat desenvoluparà per al grup i que podria estar a punt abans del 2025.

Notícies relacionades

El treball per desenvolupar l’electrificació d’Europa seguirà i el grup espera que el 2030 el 80% dels seus models disposi d’una bateria comuna, cosa que servirà per reduir un 50% els costos. En aquest sentit, el grup va anunciar ahir que iniciarà els treballs per construir sis plantes de bateries a tot Europa en els pròxims nou anys, produint 240 gigawatts.

Per aixecar tot aquest projecte, Herbert Diess, té al cap al pols pel desenvolupament de l’electrificació que s’ha iniciat de la mà de Seat a Espanya. La transformació de la planta de Martorell per acoblar un nou vehicle elèctric suposarà una inversió de 2.400 milions d’euros, i des del grup alemany continuen reclamant una implicació més gran d’Europa en manera de subvencions al projecte. Diess ha assenyalat que la producció d’automòbils elèctrics i de bateries per a vehicles ‘zero emissions’ a Espanya dependrà del «compromís» de la Comissió Europea. El màxim responsable del consorci va recordar que tant el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, com el rei Felip VI comparteixen la visió de transformar la producció a Espanya per continuar sent el segon país fabricant de vehicles més gran d’Europa.