Telecomunicacions
Telefónica adverteix que no emetrà futbol «a qualsevol preu»
El president de Telefónica España, Emilio Gayo, ha assegurat que «cal donar al futbol el valor que té avui»
Telefónica no dona per descomptat que acudeixi a la pròxima licitació dels drets audiovisuals del futbol de LaLiga per a les pròximes tres temporades, ja que l’operador «té interès» a incloure aquesta oferta en els seus serveis als clients, «però no a qualsevol preu». La companyia «avaluarà» la licitació que faci LaLiga per a les pròximes temporades –a partir de la del 2022– en una data que no està establerta, valorarà les alternatives i prendrà la decisió corresponent, ha afirmat aquest dimarts el president de Telefónica España, Emilio Gayo, que té «interès» a oferir futbol, però «no a qualsevol preu».
En els Tecnoesmorzars, una trobada organitzada per ‘Expansión’, Gayo ha apuntat que «cal donar al futbol el valor que té avui», quan la situació «probablement no permet el nivell d’inversió d’abans –en aquest esport–, la qual cosa està lligada a la qualitat del producte que ofereix». No obstant, ha reconegut que les audiències no han caigut, i que el futbol se segueix amb molt interès, «tot i que una altra cosa és que si la passió baixa, després hi hagi gent que se n’acabi despenjant».
A Gayo no li «consta» que Orange vulgui deixar d’emetre futbol, al ser preguntat sobre els retrets a Telefónica llançats recentment pel conseller delegat d’Orange España, Jean-François Fallacher, que amb prou feines arribat al càrrec, va expressar el seu rebuig de la fórmula aplicada per al pagament de drets d’emissió de futbol, ja que entén que s’haurien d’abonar en funció de les altes a aquest esport, i no de la televisió en general.
Notícies relacionadesSense pretendre «jutjar» les decisions d’altres empreses, Gayo ha afirmat que ja en el passat hi va haver algun operador que va deixar d’emetre futbol, cosa que va repercutir positivament en els ingressos i ebitda (benefici brut d’explotació) de Telefónica. «Estem preparats per competir i jugar al terreny de joc, sent un, dos o tres operadors», ha dit Emilio Gayo, amb la qual cosa ha restat importància a la possibilitat que Orange opti per no continuar comprant els drets de futbol a Telefónica. Telefónica està obligada a compartir els drets amb altres operadors almenys fins al 2023.
Preguntat per l’ocorregut a França, on Mediapro es va despenjar dels drets de retransmissió de la Lliga Francesa (LFP) i on els preus finalment han baixat, Gayo ha dit que el futbol cal «ajustar-lo al valor que s’hi aconsegueix». «Probablement a França s’ha arribat al punt de crisi, en el qual ningú està disposat a creuar una barrera que no es pot pagar, com passarà a qualsevol país, incloent-hi aquest». Gayo ha considerat que la pandèmia ha retardat el procés de licitació dels drets audiovisuals de LaLiga, ja que d’una altra manera està convençut que ja tindria l’assumpte sobre la taula.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya