Moda

H&M va reduir el 27% les vendes en el primer trimestre pels tancaments de botigues

La firma va arribar a una facturació de 3.920 milions entre els mesos de desembre i febrer a nivell mundial

H&M va reduir el 27% les vendes en el primer trimestre pels tancaments de botigues
1
Es llegeix en minuts

Les vendes netes de la cadena tèxtil sueca Hennes & Mauritz (H&M) entre el desembre del 2020 i el febrer del 2021, primer trimestre fiscal de la companyia, van disminuir el 27% interanual, fins a 40.060 milions de corones sueques (3.932 milions d’euros), ser un llast per la segona onada de la Covid-19 i el tancament temporal de botigues a molts mercats. La multinacional va indicar que, en el moment de més intensitat de les restriccions, es van mantenir tancades 1.800 botigues, mentre que, a mesura que des de principis del mes de febrer a diversos mercats es va permetre la reobertura gradual d’establiments, al final del trimestre es mantenien tancades 1.300 instal·lacions de forma temporal.

Una vegada que Alemanya, el mercat més gran per a H&M, i altres països han permès la reobertura d’establiments, a 13 de març la companyia tèxtil mantenia tancades temporalment 900 botigues. H&M ha destacat el bon acompliment de les seves vendes ‘online’ durant el període i ha avançat que entre l’1 i el 13 de març les seves vendes netes van augmentar un 10% en monedes locals respecte de la dada corresponent al mateix període del 2020. La multinacional escandinava té previst publicar els seus resultats oficials del primer trimestre del seu any fiscal el pròxim 31 de març.