72 hores després

El SEPE reactiva la web després de l’atac cibernètic, tot i que encara no es poden demanar cites

  • Treball recorda als usuaris que no obrin cap correu electrònic que no acabi en «@sepe.es», davant de possibles fraus

foto 3651788

foto 3651788

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La pàgina web del SEPE torna a estar operativa després d’unes 72 hores de bloqueig per l’atac cibernètic rebut. Els usuaris, però, encara no poden tornar a demanar cites prèvies per ser atesos a les oficines públiques d’ocupació i els funcionaris tampoc poden accedir als terminals per resoldre la gran majoria de tràmits. A hores d’ara els serveis tècnics i el Centre Criptològic Nacional (CCN) continuen treballant per reestablir plenament el servei, tot i que encara no tenen una data concreta, segons ha afirmat el director general del SEPE, Gerardo Gutiérrez.

Notícies relacionades

El director general de les oficines d’ocupació ha insistit que, després de l’anàlisi forense realitzada pels tècnics informàtics, les aplicacions de gestió no s’han fet malbé i les dades personals de la ciutadania no s’han vist compromeses, després de l’atac del virus informàtic conegut com a Ryuk, de tipus ‘ransomware’. No obstant, i continuant amb una estratègia de cautela i minimització de riscos, els serveis de comunicació del SEPE han recordat als usuaris que no obrin cap correu electrònic que no acabi en «@sepe.es», davant de possibles fraus. A l’inici de la pandèmia, quan les empreses van recórrer massivament a la figura d’ertos durant el primer confinament, el SEPE va detectar diversos intents de frau a través de correus electrònics que sol·licitaven a l’usuari dades confidencials, com el compte bancari.

La plantilla del SEPE ha anat presencialment a les oficines i atén les cites prèvies assignades abans de l’atac cibernètic, tot i que amb facultats limitades, ja que els sindicats insisteixen que, amb els ordinadors apagats per precaució, només poden atendre aquelles peticions que es puguin resoldre amb paper i boli. La resta de gestions queden anotades en formularis i quan es reestableixi el servei els empleats públics les hauran de digitalitzar i introduir al sistema informàtic. A aquesta càrrega de feina posposada s’hi sumen unes 300.000 cites que s’han deixat d’atendre, a raó de 100.000 al dia, després de tres jornades amb els servidors de les oficines públiques d’ocupació inoperatius, segons càlculs sindicals.

Temes:

Ocupació ERTO