72 hores després
El SEPE reactiva la web després de l’atac cibernètic, tot i que encara no es poden demanar cites
Treball recorda als usuaris que no obrin cap correu electrònic que no acabi en «@sepe.es», davant de possibles fraus

foto 3651788
La pàgina web del SEPE torna a estar operativa després d’unes 72 hores de bloqueig per l’atac cibernètic rebut. Els usuaris, però, encara no poden tornar a demanar cites prèvies per ser atesos a les oficines públiques d’ocupació i els funcionaris tampoc poden accedir als terminals per resoldre la gran majoria de tràmits. A hores d’ara els serveis tècnics i el Centre Criptològic Nacional (CCN) continuen treballant per reestablir plenament el servei, tot i que encara no tenen una data concreta, segons ha afirmat el director general del SEPE, Gerardo Gutiérrez.
El director general de les oficines d’ocupació ha insistit que, després de l’anàlisi forense realitzada pels tècnics informàtics, les aplicacions de gestió no s’han fet malbé i les dades personals de la ciutadania no s’han vist compromeses, després de l’atac del virus informàtic conegut com a Ryuk, de tipus ‘ransomware’. No obstant, i continuant amb una estratègia de cautela i minimització de riscos, els serveis de comunicació del SEPE han recordat als usuaris que no obrin cap correu electrònic que no acabi en «@sepe.es», davant de possibles fraus. A l’inici de la pandèmia, quan les empreses van recórrer massivament a la figura d’ertos durant el primer confinament, el SEPE va detectar diversos intents de frau a través de correus electrònics que sol·licitaven a l’usuari dades confidencials, com el compte bancari.
‼️Recuerda ➡️ Antes de abrir cualquier correo electrónico comprueba que realmente seamos nosotros. Si no termina en @ sepe. es NO LO ABRAS pic.twitter.com/JP1vBMIbS6
— SEPE (@empleo_SEPE) 11 de marzo de 2021
La plantilla del SEPE ha anat presencialment a les oficines i atén les cites prèvies assignades abans de l’atac cibernètic, tot i que amb facultats limitades, ja que els sindicats insisteixen que, amb els ordinadors apagats per precaució, només poden atendre aquelles peticions que es puguin resoldre amb paper i boli. La resta de gestions queden anotades en formularis i quan es reestableixi el servei els empleats públics les hauran de digitalitzar i introduir al sistema informàtic. A aquesta càrrega de feina posposada s’hi sumen unes 300.000 cites que s’han deixat d’atendre, a raó de 100.000 al dia, després de tres jornades amb els servidors de les oficines públiques d’ocupació inoperatius, segons càlculs sindicals.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies