AUTOMOCIÓ

Renault vendrà la seva participació a Daimler per reduir deute

  • Renault decideix vendre la seva participació a Daimler, valorada en aproximadament 1.200 milions d’euros, per accelerar la reducció del deute del seu negoci automobilístic

  • Aquesta venda d’accions no afectarà l’associació industrial entre Renault-Nissan i Daimler, tot i que sí que alliberarà el grup alemany del compromís de proposar primer Renault per adquirir futures accions

Renault vendrà la seva participació a Daimler per reduir deute
1
Es llegeix en minuts

Renault es troba en ple procés de col·locació de les 16.448.378 accions de Daimler que té en possessió i que suposen l’1,54% del capital de la matriu de Mercedes-Benz, AMG i Smart. Aquest moviment respon a la necessitat de la companyia francesa d’accelerar la reducció del deute financer del seu negoci automobilístic.

Segons un comunicat oficial publicat pel Grupo Renault, l’associació industrial entre el consorci francès i Nissan, de l’Aliança Renault-Nissan, i Daimler, per la qual s’han realitzat projectes conjunts i s’han cedit motors i fins i tot s’han desenvolupat ‘pick-ups’ sobre una mateixa plataforma, la del Nissan Navara, es manté intacta.

Tot i així, aquesta venda de les accions, amb la qual la firma francesa aconseguirà aproximadament 1.200 milions d’euros, alliberarà Daimler de l’obligació de proposar primer Renault per adquirir les seves accions en cas de venda de nous títols.

Daimler manté la seva participació a Renault

Notícies relacionades

Renault era un dels accionistes majoritaris de Daimler, segons dades de la mateixa companyia, només superada pel Fons Sobirà de Kuwait, amb un 6,8%; el grup xinès BAIC, amb un 5%, i l’empresari xinès Li Shufu, president del Grupo Geely (Volvo, Polestar, Lynk & Co.), el seu màxim accionista després d’adquirir el 2018 el 9,7% de les accions per més de 9.000 milions d’euros. Daimler, per la seva banda, mantindrà de moment el 3,1% de la seva participació a Renault.

Segons espera la marca francesa, la venda de les accions acabarà, a tot tardar, el 16 de març d’aquest mateix any. Aquesta notícia arriba tot just dos mesos després de la presentació de Renaulution, l’ambiciosa estratègia del Grupo Renault amb què buscarà generar més valor sobre cada unitat venuda i reduir costos dràsticament a través d’una reorganització de les seves marques, una optimització de la seva cartera de productes i una reducció important de la producció. L’objectiu, segons va fixar Luca de Meo, conseller delegat del consorci que formen les marques Renault, Alpine, Lada i Dacia, és reduir en 3.000 milions d’euros els costos fixos per al 2025.

Temes:

Renault