Denúncia de l’OCU
Milers de viatgers encara no han recuperat els diners dels vols cancel·lats
L’OCU reactiva la campanya perquè les aerolínies reemborsin els bitllets i no els canviïn per bons

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat que milers de consumidors afectats per la cancel·lació dels seus viatges continuen sense obtenir reemborsament. En un comunicat, l’OCU ha recordat que en cas de cancel·lació d’un vol, segons les mesures excepcionals que va aprovar el govern, els consumidors tenen dret a rebre el preu del bitllet, tret de despeses incorregudes degudament desglossades i facilitades al consumidor.
«L’acceptació del bo és una decisió totalment voluntària per part del consumidor. És important remarcar que en cap cas són d’acceptació obligatòria ni l’única opció factible», ha explicat l’organització.
L’OCU va posar en marxa el març del 2020 una campanya perquè els consumidors no paguessin les conseqüències econòmiques de l’anul·lació dels viatges per la pandèmia.
Amb aquesta iniciativa, ha tramitat 10.342 mediacions, de les quals 1.759 han tingut un resultat positiu (totalment o parcialment), xifra que suposa un 17% de les mediacions tramitades.
Si bé 4.229 han tingut un resultat negatiu, de les quals, 3.027 no han tingut resposta per part de les companyies aèries o agències de viatges, situació que l’OCU ha considerat «inadmissible».
L’OCU reactiva la campanya
Davant aquesta situació i les restriccions per al pont de Sant Josep i de Setmana Santa, l’OCU ha fet una crida als possibles afectats perquè s’uneixin a la campanya, que té per objectiu recuperar l’import abonat en les seves reserves.
Notícies relacionadesA més, l’OCU s’ha dirigit a l’Agència Espanyola de Seguretat Aèria per conèixer la situació de les reclamacions rebudes i la seva gestió.
Finalment, l’entitat ha presentat una alerta coordinada per BEUC (l’Organització de Consumidors Europea) ja que les infraccions tenen transcendència a nivell europeu.
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada
- Moderadors de continguts Acord en l’ero de la subcontracta de Meta: Els 2.059 acomiadats a la torre Glòries seran indemnitzats amb 33 dies
- Electricitat Causes de l’apagada i solucions perquè no es repeteixi: els experts vaticinen què passarà a partir d’ara a Espanya
- Entrevista Omar Ayuso: «A ‘Mariliendre’ he recorregut a les meves armadures del passat per mostrar la falsa seguretat de llavors»
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema