AUTOMOCIÓ

Mitsubishi llançarà a Europa dos vehicles basats en cotxes de Renault

  • Renault cedirà a Mitsubishi dos vehicles perquè la firma japonesa els llanci al mercat europeu sota la seva marca

  • Aquest acord, que contempla la producció dels cotxes en plantes de Renault, exemplifica el nou rumb de l’Aliança, que busca reduir costos i reforçar el lideratge de les firmes als seus mercats dominants

FILE PHOTO: Mitsubishi Mi-Tech concept car is seen in Tokyo Motor Show in Tokyo, Japan October 24, 2019. REUTERS/Soe Zeya Tun/File Photo

FILE PHOTO: Mitsubishi Mi-Tech concept car is seen in Tokyo Motor Show in Tokyo, Japan October 24, 2019. REUTERS/Soe Zeya Tun/File Photo / Soe Zeya Tun (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts

El Grup Renault i Mitsubishi, els dos membres de l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, han anunciat un acord sota el qual la firma japonesa tindrà accés a dos vehicles de la francesa per llançar cotxes amb la seva pròpia ensenya a Europa. Segons exposa Renault en el comunicat, aquests vehicles són «supervendes al mercat europeu».

Amb aquest acord, Mitsubishi podrà llançar dos vehicles nous en alguns mercats europeus amb un cost de desenvolupament mínim, perquè ja compleixen les normatives europees i els requeriments regulatoris del continent. La marca asiàtica explica que aquests models es basaran en les plataformes dels vehicles de Renault, però se’n diferenciaran prou com per transmetre el seu ADN.

La firma dels tres diamants espera llançar aquests vehicles, encara no s’ha concretat quins segments cobriran, el 2023, i confia en un nou mix de producte basat en el nou Mitsubishi Eclipse Cross PHEV i els dos vehicles desenvolupats per Renault, que es produiran en plantes de la companyia francesa al Vell Continent, per ser més competitius al mercat.

El nou enfocament de l’Aliança

Malgrat els nous llançaments, segons exposa Takao Kato, conseller delegat de Mitsubishi Motors, «la decisió de la marca de congelar el desenvolupament de nous vehicles per al mercat europeu, anunciada el juliol del 2020, es manté». «No obstant, aquest acord ens ofereix una solució per oferir nous productes en desenvolupats i produïts a Europa», afegeix. «Aquest projecte satisfà les expectatives de tots els socis des de les perspectives de disseny, la normativa i el negoci. Això és al que està destinada l’Aliança i estem molt contents, com a Grup Renault, de contribuir en aquesta història de cooperació», diu Luca de Meo, conseller delegat del Grup Renault.

Notícies relacionades

Aquest nou acord exemplifica el camí que l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi va prendre l’any passat per millorar la seva rendibilitat i aprofitar millor els punts forts de cada companyia. L’aliança automobilística va establir el maig de l’any passat un nou paper per a cadascun dels socis, que passa per la redistribució de segments, traient així el millor partit de cada marca als escenaris en què són líders pel que fa a producte. D’aquesta manera cada un és el referent a les seves regions dominants: Renault, per exemple, és líder a Europa, Rússia, Sud-amèrica i Àfrica del Nord, i Mitsubishi al sud-est asiàtic i Oceania.

Aquest model, que van anomenar ‘leader-follower’ (‘líder-seguidor’), determina els segments i les tecnologies que s’encarregarà de desenvolupar cada marca, per després compartir-les amb la resta del grup i estalviar-se costos de desenvolupament de plataformes concretes per a cada fabricant i de producció, al poder utilitzar una mateixa línia de fabricació per a diversos models. Mitsubishi aprofita així plataformes i tecnologies de Renault per poder utilitzar-les a Europa sota la seva pròpia ensenya sense haver d’afrontar l’elevada despesa relacionada amb la creació de nous models.