Economia de plataformes

Deliveroo fa el pas per cotitzar a la borsa de Londres

  • La companyia de repartiment es revaloritza el 64% durant el 2020 i la direcció comunica que les seves operacions van arribar a un import de 4.775 milions d’euros

  • La firma fundada a Londres es manté per setè any consecutiu en pèrdues i va tancar el seu últim exercici amb 260,7 milions d’euros en números vermells 

deliveroo

deliveroo

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Deliveroo ha formalitzat la seva intenció de passar a cotitzar a la Borsa de Londres. La companyia digital de repartiment, seguint la seva estratègia d’expansió, fa el pas per obrir el seu capital a més accionistes i ha notificat aquest dilluns una Expected Intention to Float (EIF), com consta a la pàgina web de la London Stock Exchange. Segons ha fet públic la companyia en una nota informativa, el «pandèmic» 2020 ha sigut un any de revalorització per a les motxilles blau cel, malgrat els números vermells que arrossega des de la seva fundació el 2013. Deliveroo ha declarat formalment davant la borsa que les seves operacions estan valorades en 4.775 milions d’euros, el 64% més que fa un any. La firma fundada per Will Shu, actual conseller delegat, manté la seva línia d’ampliar el finançament després de tancar el 2020 amb unes pèrdues de 260,7 milions d’euros.

L’empresa de repartiment fundada a Londres el 2013 i que actualment té presència en 12 mercats, operant en 800 ciutats i repartint via 100.000 ‘riders’, fa un pas més per injectar més capital a la seva roda. Si en exercicis anteriors va aconseguir aixecar rondes de finançament multimilionàries –Amazon va entrar a la seva capital amb 515 milions d’euros el 2019–, ara espera continuar captant nous fons per continuar creixent per la via de les accions borsàries. Serà la primera companyia digital de repartiment que es llança als parquets –d’altres com Glovo encara no han activat aquesta via– i ho farà sense conèixer encara un exercici de beneficis.

Notícies relacionades

Deliveroo va tancar el 2020 amb un balanç negatiu de 260,7 milions de pèrdues, segons recullen diversos mitjans britànics com The Guardian. Va ser un any «menys dolent» en comparació amb exercicis precedents, ja que la firma dirigida per Shu va reduir les seves pèrdues un 29%. Creixement i elevades pèrdues acumulades és un esquema comú entre les grans ‘apps’ de repartiment a domicili. Deliveroo és, en quota de mercat, la tercera empresa de repartiment a Espanya, per darrere de Just Eat i Glovo, aquesta última fundada a Barcelona amb un model similar. La firma de les motxilles grogues va perdre el 2019 gairebé 200 milions d’euros malgrat haver triplicat els nivells de facturació. Aquest 2020 preveuen pèrdues, com va reconèixer el seu conseller delegat, Óscar Pierre, en una entrevista amb EL PERIÓDICO, malgrat doblar els seus ingressos.

Deliveroo repartirà 18 milions entre els seus ‘riders’

En un context en el qual els tribunals són censurat en les principals economies del Vell Continent, el model laboral de les plataformes de repartiment, Deliveroo pretén acompanyar la seva sortida a borsa d’una gratificació per als seus repartidors. La companyia ha anunciat la creació del que ha denominat «fons d’agraïment», una partida de 18,6 milions d’euros a distribuir entre els repartidors «que hagin completat un major nombre de comandes», segons ha fet públic en la seva nota. El Regne Unit és l’excepció, laboralment parlant, en relació amb el model d’aquestes plataformes, ja que mentre els tribunals estan majoritàriament contra la tesi que els ‘riders’ són autònoms, a les Illes, el Tribunal Superior de Justícia el 2018 va dictar sentència a favor de l’esmentat model. En contra dels pronunciaments més recents d’Espanya i Itàlia, entre d’altres.

Temes:

Deliveroo