Expansió de la multinacional catalana

Mango inverteix 42 milions en una seu central

El projecte compta amb 93.400 metres quadrats i està concebut com un centre d’R+D+I que permetrà afrontar l’expansió de la companyia

Mango inverteix 42 milions en una seu central
3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La firma de moda Mango ha anunciat una inversió de 42 milions d’euros a l’ampliació de la seva seu de Palau-solità i Plegamans per a la creació d’un nou centre corporatiu on concentrarà tots els òrgans de gestió, planificació i disseny de la multinacional. La meitat del projecte ja s’ha executat amb la renovació d’alguns dels edificis ubicats a la seu de la companyia. La resta de la inversió es destinarà a la construcció d’un nou espai d’oficines de 20.000 metres quadrats, que es destinaran també per a l’àrea tecnològica associada a la divisió ‘online’. L’inici de la recta final de les obres s’emprendrà aquest any i la instal·lació serà plenament operativa el 2024, amb una superfície total de 93.400 metres quadrats, 61.000 metres quadrats dels quals estaran destinats a oficines.

El projecte respon a les necessitats de la multinacional de concentrar en un únic espai creatiu i de gestió de tots els recursos humans de l’empresa. Els equips de disseny estan actualment a la part de la nau industrial coneguda com l’Hangar, per tractar-se de sales amb les antigues zones de càrrega i descàrrega de productes. La situació actual de les obres, obertes a la premsa aquesta setmana, mostren clarament aquesta tendència a establir espais oberts, polivalents i flexibles, per reforçar l’evolució d’un grup de moda que està en ple procés de diversificació. En els pròxims dos anys es traslladaran a aquestes instal·lacions les persones actualment ubicades en una altra planta de Palau.

Per Toni Ruiz, conseller delegat de Mango, «el nou Campus Mango ha de ser un motor de canvi per a l’organització. Volem promoure un nou model de treball que permeti a tots els nostres col·laboradors treballar d’acord amb l’estratègia de ‘customer centricity’, que ha de regir totes les nostres decisions i iniciatives. Estem apostant per construir una cultura d’empresa apoderant els nostres col·laboradors perquè liderin les iniciatives que es convertiran a les principals manetes de canvi de la companyia». El Campus Mango vol servir per atraure el talent tant nacional com internacional i potenciar-lo mitjançant les eines òptimes que necessitin els professionals per fer la seva feina, tant a través del disseny dels espais com de la dotació de les últimes tecnologies.

Amb aquest projecte, Mango pretén crear un ecosistema de referència i anar un pas més enllà en la manera de treballar. Seguint les últimes tendències, la idea és configurar espais flexibles, oberts i inclusius estaran ideats per impulsar la col·laboració i la creació de comunitat, i per promoure el benestar de tots els empleats amb una cultura integrada i única. Es construirà un entorn on convisquin el digital i l’analògic i que, alhora, inspiri tots els col·laboradors per potenciar la creativitat.

Notícies relacionades

«El nou Campus Mango ha de ser la plataforma de referència per al desenvolupament de la nova moda, inspirada en el talent i la innovació. Un espai on el disseny, la formació i la sostenibilitat s’obrin camí en un entorn ‘phygital’ en què les persones i els nostres clients siguin el centre. En definitiva, es tracta d’una nova manera de treballar que està impregnada pels nostres valors de marca i la cultura d’una empresa com Mango, amb un marcat esperit mediterrani», afegeix Toni Ruiz.

Mango va néixer el 1984 i, en el dia d’avui, és un dels principals grups de moda del món. Amb origen i seu central a Barcelona, disposa d’una extensa xarxa de 803.000 metres quadrats de sala de venda a més de 110 països. Des del seu Centre de Disseny, l’Hangar, a Palau-solità i Plegamans, es dissenyen cada any més de 18.000 peces i accessoris d’acord amb les tendències de la temporada.